Triada bez happy endu

Historia biura podróży Triada jest nawet jak na polską branżę turystyczną niezwykle burzliwa i pełna zwrotów akcji. A na jej końcu suspens jak z dreszczowca. Kiedy wydawało się, że dalej będą organizowali długo i szczęśliwie nastąpiła katastrofa.


Przez wiele lat samo biuro i jego twórcy pokazywani byli jako przykład polskiej kariery od pucybuta. Triada co roku woziła rzesze polskich turystów na plaże, szkoliła pilotów i rezydentów.

 

Trzej przyjaciele z uczelni

Biuro podróży Triada zaczęło swą działalność w okresie, kiedy nasz młody kapitalizm dopiero się rozkręcał. W 1991 roku trzech studentów warszawskiej SGH Marek Markiewicz, Maciej Truskolaski i Piotr Zawistowski pieniądze zarobione na prowadzeniu punktu ksero na uczelni inwestują we własne biuro podróży. Zaczynają od wyjazdów na narty, by z czasem rozwinąć firmę do rozmiarów jednego z największych graczy w Polsce. W momencie szczytowego rozwoju grupy: ma nie tylko biuro podróży, ale m.in. kształci pilotów i rezydentów, organizuje wyjazdy szkoleniowe i językowe. Sky Club powstaje w 2006 roku z przekształcenia Centrum Kształcenia Triada, które poza szkoleniem w dużej części na potrzeby Triady, oferowało wyjazdy zimowe i językowe.

 

Nowa marka ma być lepszą wersją popularnej Triady i próbą wejścia w segment bardziej wymagających klientów. Touroperatorem dla obu marek pozostała Triada. Do Triady należy też zastrzeżony znak „7+7” dla wycieczek łączących tydzień zwiedzania i tydzień wypoczynku. Triada zbierała w trakcie swojej działalności liczne nagrody, m.in. w 2010 otrzymała kryształowe godło Trusted Brand miesięcznika Reader’s Digest; w tym samym roku firma znalazła się w zestawieniu TOP 100 portalu Jakość Obsługi, a prezes Piotr Zawistowski otrzymał z rąk ministra sportu i turystyki odznaczenie Państwowe „Za zasługi dla Turystyki”. Jednak firma już w tym czasie ma kłopoty, które stopniowo pogłębiają się. W roku 2009, komentując wynik za rok 2008, prezes Zawistowski podkreślał: „Jesteśmy jedyną spółką w branży, która może pochwalić się zawsze dodatnim wynikiem na przestrzeni ostatniej dekady”. Niestety, później było już tylko gorzej. Według nieoficjalnych danych, w roku 2009 spółka zanotowała stratę w wysokości około 8 mln zł. Kolejny, 2010 rok, okazał się jeszcze gorszy – strata przekroczyła 16 mln zł. Coraz częściej mówi się o bankructwie. Pojawiają się też plotki o dużym inwestorze, zainteresowanym Triadą, jednak nic z tego nie wynika.

 


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail