Młody, ale wymagający klient

Szeroko rozumiana turystyka młodzieżowa jest dość pojemną kategorią. Mamy tu krótkie wycieczki szkolne, obozy czy wreszcie zielone szkoły. Spora grupa firm radzi sobie bardzo dobrze na tym trudnym rynku.

 



 

Pomimo wielu niesprzyjających czynników, jak choćby konkurencja szkół, które nie muszą ponosić niektórych ciężarów, a organizują wyjazdy, ten segment turystyki ma się dobrze. Jednak by móc na nim dobrze się rozwijać potrzebna jest dobra znajomość rynku i duża elastyczność. Trzeba umieć odpowiedzieć na potrzeby zmiennego rynku. Wprawdzie, z powodów demograficznych, maleje ilość potencjalnych klientów, ale trzeba dla nich przygotować coraz lepiej dobraną ofertę. Dziś nikt już nie organizuje noclegów szkole z rozrywką na czas deszczu w postaci stołu do ping ponga.

 

Intensywny sezon

Turystyka młodzieżowa ma aż o połowę krótszy sezon niż turystyka wyjazdowa dla dorosłych. Wysoki sezon dla tej drugiej to aż 4 miesiące, od początku czerwca do końca września. Dla turystki młodzieżowej sezon trwa tylko tyle ile trwają wakacje szkolne. W tym roku, ze względu na bardzo długi rok szkolny wakacje są o tydzień krótsze. Mimo to turystka młodzieżowa jest na fali wznoszącej – Przeanalizowaliśmy nasze statystyki po pierwszym miesiącu wakacji szkolnych, a więc na półmetku naszego sezonu – wyjaśnia Kuba Marjański, dyrektor ds. turystyki w BTA Kompas. – Mimo czterech z rzędu trudnych lat dla całej branży turystycznej i wszystkich niekorzystnych dla wizerunku całej branży zdarzeń z lipca tego roku, udało nam się utrzymać kierunek wzrostowy. Statystki gdańskiego biura wskazują na rozwój i ogólne zwiększenie sprzedaży na poziomie 3,6 pkt. proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym i o 2,7 pkt. proc. w zestawieniu z rokiem 2010.

JAKUB RUTKIEWICZ


Nasz ośrodek kolonijny Pałac pod Bocianim Gniazdem od 16 lat jest na rynku turystycznym. Przez te wszystkie lata stworzyliśmy na 5 ha idealną bazę dla dzieci i młodzieży w myśl zasady dla każdego dziecka coś ciekawego i nietypowego. Od 2001 roku na terenie funkcjonuje Wioska Indiańska, w której prowadzone są warsztaty dla najmłodszych. Starsza młodzież chętnie przyjeżdża na warsztaty survivalowe i korzysta m.in. ze ścianki wspinaczkowej czy „Małpiego Gaju” wyposażonego w różnego typu liny mosty i tory przeszkód. W ośrodku znajduje się Stajnia Pałac Runowo będąca Certyfikowanym Ośrodkiem PZJ i organizująca na potrzeby dzieci i młodzieży jazdy konne. Oczywiście adepci zielonej szkoły z programem jazdy konnej kończąc naukę dostają odznakę Jeżdżę Konno wraz z imienną legitymacją i wpisem na...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail