Jak dorabiają linie lotnicze

Dochody linii lotniczych z usług dodatkowych wzrosły o 66 proc. w ciągu ostatnich dwóch lat, osiągając 18,23 mld euro w 2011 roku.

 



 

Amadeus, oraz IdeaWorksCompany, przedstawiły wyniki tegorocznego raportu Amadeus Review of Ancillary Revenue Results for 2011. IdeaWorksCompany przeprowadziła analizę dokumentów finansowych 108 linii lotniczych z całego świata, z których 50 ujawniło swoje dochody z usług dodatkowych. Wyniosły one 18,23 mld euro w 2011 roku, co stanowi 66-procentowy wzrost w stosunku do roku 2009 (10,95 mld euro).

 

Nie tylko low-cost

Kiedyś dochody z dodatkowych usług lotniczych były w dużej mierze zarezerwowane dla tanich przewoźników, natomiast obecnie są one priorytetem dla wielu tradycyjnych linii lotniczych na całym świecie. Raport pokazuje, jak bardzo zmieniło się podejście branży do usług dodatkowych w ciągu ostatnich lat. – Obserwujemy znaczny ruch w branży w kierunku osiągnięcia wymiernych korzyści ze świadczenia usług dodatkowych, takich jak opłaty bagażowe, dodatkowe miejsce na nogi czy specjalny catering na pokładzie samolotu. Kolejna fala innowacji w zakresie usług dodatkowych będzie pochodzić od tych linii lotniczych, które rozwijają nowe produkty wspierające pozycjonowanie ich marki oraz zaspokajają indywidualne potrzeby i preferencje pasażerów – komentuje Holger Taubmann, Senior VP Distribution, Amadeus. Duże firmy generują duże wyniki, a obecna analiza potwierdza, że najwyższe zyski z usług dodatkowych przynoszą największe linie lotnicze. Lista 10 czołowych, wiodących przewoźników pod względem całkowitych dochodów z usług dodatkowych jest zdominowana przez największych tradycyjnych graczy oraz tanie linie lotnicze. American i Delta osiągnęły swoją pozycję poprzez łączenie usług, które w szczególności uwzględniają odprawę bagażową oraz sprzedaż mil bankom w ramach programu frequent flyer. W przypadku Qantas i TAM to właśnie program lojalnościowy w głównej mierze przyczynił się do uplasowania się tych przewoźników w pierwszej dziesiątce. IdeaWorksCompany dodała do tegorocznego zestawienia kolumnę zatytułowaną „Główne źródła”, aby...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail