Kołobrzeg droższy niż Miami

Sezon plażowy za pasem, a tymczasem lato przynosi nam niespodzianki cenowe, takie jak ta w Kołobrzegu. Po porównaniu danych z ponad 150 stron rezerwacyjnych okazuje się, że średnia cena za pokój hotelowy w tej najbardziej popularnej polskiej miejscowości wakacyjnej jest wyższa od średniej ceny za hotel w Miami.

rt-2014-06-04

Z danych zebranych przez trivago.pl wynika, iż w czerwcu średnia cena za pokój hotelowy typu double standard w K ołobrzegu przebiła średnią cenę w jednym z najbardziej znanych amerykańskich miast – Miami. W tym miesiącu, chcąc znaleźć nocleg w tej popularnej polskiej miejscowości wakacyjnej, należy się liczyć ze średnim kosztem w wysokości 456 zł. Dla porównania, w M iami jest to 452 zł (-15 proc. w porównaniu do maja 2014). Ciekawy pozostaje fakt, iż nie jest to pierwszy raz, kiedy takie zjawisko ma miejsce. W lipcu 2013 ceny w K ołobrzegu były wyższe o blisko 1 proc. (445 zł, wobec 441 zł w M iami), natomiast w sierpniu 2013 aż o 8 proc. (466 zł do 432 zł). Oddzielnym przypadkiem pozostaje Miami Beach, w którym średnie ceny hotelowe od roku nie spadają poniżej 617 zł za dobę. W porównaniu do maja 2014 podrożał nie tylko wspomniany Kołobrzeg (+30 proc.), ale i całe polskie wybrzeże. W pierwszej 15. miast wykazujących największy wzrost cen znalazło się aż 7 miejscowości nadmorskich. Więcej niż w ubiegłym miesiącu zapłacimy za pokój hotelowy w Świnoujściu (+17 proc., 294 zł), Darłowie (+15 proc., 232 zł), Międzyzdrojach (+14 proc., 331 zł), Ustroniu Morskim (+8 proc., 249 zł) czy Sopocie (+6 proc., 497 zł). Tanieją natomiast polskie góry. W piętnastce miast o największym spadku cen znalazło się aż 7 miejscowości górskich. Mniej niż w maju zapłacimy w tym miesiącu w Polanicy-Zdrój (-12 proc., 232 zł), Kościelisku (-8 proc., 174 zł), Krynicy- Zdrój (-7 proc., 265 zł), Szklarskiej Porębie (-7 proc., 207 zł), a także w Wiśle (-6 proc., 178 zł).

Wydanie: 3/2014, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail