Ubezpieczyć turystę

Dobry agent sprzedaje te produkty, które sam rozumie i potrafi o nich opowiedzieć klientowi, czując się odpowiedzialnym za dobranie odpowiedniego ubezpieczenia do potrzeb klienta – mówi Robert Królikowski, pełnomocnik zarządu ds. sieci sprzedaży, APRIL Polska Service.

rt-2014-06-27

Jakie tendencje na rynku turystycznym obserwujecie na podstawie współpracy z agentami i biurami podróży przy sprzedaży ubezpieczeń turystycznych?

Polski rynek turystyczny jest różnorodny. Istnieje na nim około 800-1000 biur podróży o zróżnicowanym zakresie działalności. Są to zarówno małe firmy, jak i duże przedsiębiorstwa. Agenci oprócz wycieczek zagranicznych i krajowych, jedno-, dwutygodniowych, często posiadają w swojej ofercie również usługi dodatkowe, np. wymianę walut, ubezpieczenia, pomoc w uzyskaniu wiz itp. Najbardziej surowym sędzią jest w tej branży klient, który ocenia nie tylko ofertę dostępną w biurze, ale również fachowość jego pracowników. Kolejnym bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na kondycję biur podróży jest sezonowość. Obecnie uważa się, że wysoki sezon turystyczny trwa od czerwca do końca września. Zdarza się, że część biur – zwłaszcza tych, które nie prowadzą żadnej innej działalności oprócz sprzedaży imprez turystycznych – po sezonie ma duże problemy z utrzymaniem płynności finansowej. Część z nich jest zmuszona tę działalność zamknąć. Sezonowość jest jednak ogólnym problemem sektora turystyki – zatem również hoteli, przewoźników lotniczych i autokarowych, po części również towarzystw ubezpieczeń. Te ostatnie jednak z uwagi na dużą dywersyfikację oferowanych przez siebie produktów w mniejszym stopniu odczuwają jej skutki. Mimo to bez wątpienia obserwujemy tendencję wzrostową na rynku turystycznym. Rynek dostosowuje się do potrzeb klientów. Wzrasta zarówno zapotrzebowanie na usługi turystyczne (krajowe i zagraniczne), jak i na wszystkie powiązane z nimi usługi, w tym na ubezpieczenia. Klienci stają się coraz bardziej wymagający i świadomi swoich potrzeb i wyborów, oczekują usług hotelowych gastronomicznych na najwyższym poziomie. To samo dotyczy ubezpieczeń.

Jakie warunki współpracy są stawiane agentom turystycznym, którzy chcą sprzedawać polisy? Czy mogą oni liczyć na jakieś szkolenia?

Stawiamy na aktywną współpracę z naszymi agentami. Wiemy, że tylko przygotowany agent zaproponuje ubezpieczenie odpowiadające potrzebom klienta. Odwiedzamy agentów, oferując szkolenia bezpośrednie, jesteśmy z nimi również w kontakcie telefonicznym...

Wydanie: 3/2014, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail