Nowoczesne metody płatności

Jak wskazuje raport Europe B2C E-commerce reports 2014, opracowany w czerwcu 2014 roku przez stowarzyszenie Ecommerce Europe we współpracy z GfK, europejski rynek e-commerce w obszarze B2C nieustannie się rozwija i wciąż zyskuje na znaczeniu, mając także ogromny wpływ na całokształt europejskiej gospodarki.

rt-2014-09-29

Z danych zebranych przez GfK wynika, że decyzje konsumenckie są obecnie prawie zawsze podejmowane z wykorzystaniem internetu, zarówno w trakcie poszukiwań produktu lub usługi, jak i przy ostatecznej decyzji o zakupie. Żeby lepiej zilustrować ciągły i dynamiczny wzrost wystarczy wskazać, że europejski rynek e-commerce w 2013 roku osiągnął obrót na poziomie 363,1 mld euro, zwiększając tym samym swoją wartość o 16,3 proc. oraz udział w gospodarce w obszarze online o 2,2 proc. (indeks e-GDP).

Jak chcą płacić?

Warto zwrócić uwagę na najczęściej wybierane przez internautów sposoby płatności wyszczególnione w raporcie Ecommerce w Polsce 2014. Pierwszą możliwością, z jakiej korzystają klienci przedsiębiorstw internetowych, są serwisy płatności (37 proc. odpowiedzi), następnie przelewy bankowe (28 proc.) oraz płatność przy odbiorze (21 proc.). Raport dostarcza również danych demograficznych osób wskazujących konkretne odpowiedzi, co może zobrazować przedsiębiorcy preferencje grupy docelowej, do której kieruje swoją ofertę. Okazuje się, że serwisy płatności są najbardziej popularne wśród osób z grupy wiekowej w przedziale 25-34 lat. Według osób biorących udział w badaniu szybkie przelewy bezpośrednie są również najwygodniejsze (37 proc. wskazań). Drugie miejsce zajęły płatność gotówką oraz przy odbiorze (po 24 proc.). Ponadto szybkie przelewy bezpośrednie są preferowane przez osoby z wyższym wykształceniem (77 proc. tej grupy). Łącznie pokazuje to, że odpowiedni dobór narzędzi wspierających działalność handlową w internecie może w znacznym stopniu poprawić osiągane wyniki sprzedażowe, co jest istotne także w przypadku produktów turystycznych, w przypadku których nowoczesne metody płatności stają się coraz popularniejsze.

Jak to działa

Działanie systemów płatniczych w sieci opiera się na zasadzie pośredniczenia pomiędzy klientem a przedsiębiorcą, natomiast jego implementacja jest możliwa poprzez tzw. webserwisy, czyli bezpośrednio z wewnętrznym systemem danej strony. Zamiast przelewu na konto bankowe osoba zlecająca płatność zostaje automatycznie przekierowana do specjalnego formularza, gdzie wybiera dowolną formę dalszego procedowania opłaty. Skutkuje to tym, że zamiast oczekiwać na przelew przez około dzień lub dwa, pieniądze za sprawą pośrednika są dopisywane do indywidualnego konta przedsiębiorcy i zarówno on, jak i zlecający otrzymują w czasie rzeczywistym potwierdzenie wykonania przelewu. To wszystko umożliwia zatwierdzenie sprzedaży zamówionych usług w przeciągu kilku minut. Jak widać proces zapłaty poprzez zautomatyzowane metody płatności odbywa się szybko, jest prosty i intuicyjny. Klienci nie muszą nawet wpisywać danych odbiorcy przelewu, gdyż są one przekazywane automatycznie w formularzu płatności. Sam przebieg sprzedaży zostaje również częściowo lub...

Wydanie: 5/2014, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail