Turystka to nie turysta

Wraz ze wzrostem konkurencji na rynku turystycznym rośnie liczba firm specjalizujących się w ofercie skierowanej do wybranej grupy turystów. Interesujace jest, że w przypadku najprostszego podziału na kobiety i mężczyzn oferta dla tych pierwszych jest bez porównania bardziej rozbudowana.

pws-2015-01g-52

Trudno jednoznacznie zdiagnozować przyczyny takiego stanu rzeczy. Nie zmienia to faktu, że rynek usług turystycznych dla kobiet jest na tyle duży, żeby mogło działać na nim wiele firm. Rynek ten obejmuje nie tylko wyjazdy, ale również inne usługi z ofertą hotelowa i Spa.

Samotne bardziej niż samotni

Jak wynika z danych przedstawionych przez multiagenta Travelplanet.pl, samotne kobiety podróżują częściej niż mężczyźni. Ze statystyk firmy, dotyczących wyjazdów w 2014 roku, widać wyraźny wzrost zagranicznych wypraw singli. O ile wcześniej ten odsetek oscylował wokół 7,5–8 proc. to w 2014 roku wzrósł do grubo ponad 9 proc. W tej grupie kobiety podróżują samotnie częściej niż mężczyźni (ok. 54 proc. wobec 46 proc.). – Można to po części tłumaczyć zmianami społecznymi – wyjazd zwłaszcza samotnej kobiety na wakacje staje się czymś normalnym – uważa Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce Travelplanet.pl. Zwraca przy tym uwagę na znamienny fakt: wśród klientów firmy, aż 63 proc. stanowiły kobiety. – Te statystyki pokazują, że kobiety, wyjeżdżając czy to samotnie, czy z rodziną lub znajomymi, częściej niż mężczyźni podejmują decyzje co do kraju, w którym chcą spędzić urlop – zaznacza. Według dr Mai Jedlińskiej z Katedry Marketingu i Zarządzania Gospodarką Turystyczną Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, wzrost wyjazdów singli, w tym kobiet, to przekraczanie pewnych barier socjologicznych. – Ale i większa odwaga wyjazdów starszych turystek, które po latach obowiązków spełniają swoje marzenia – zauważa ekspertka. Wspomniane dane pokazują również, że samotne turystki lubią wypoczywać w P olsce. Urlop w górach, nad morzem czy jeziorami wybierają dwa razy częściej niż ogół turystów korzystających z ofert biur podróży. Z kolei samotni mężczyźni wyjeżdżają znacznie częściej na narty za granicę niż singielki, wybierając w równej mierze Austrię jak Włochy, co jest o tyle istotne, że zimowe statystyki od lat pokazują, że Włochy...

Wydanie: 12/2014, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail