Zadanie na pierwszą połowę kadencji wdrożenie nowej dyrektywy

Z naszych analiz wynika, że nowe rozwiązania nie są dla branży gorsze od obecnych, a w niektórych kwestiach nawet lepsze – mówi Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystyki oraz wiceprezes ECTAA.

pws-2016-06g-20

Co zadecydowało, że został pan wybrany na drugą kadencję na stanowisko prezesa Polskiej Izby Turystyki?

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony niemal jednogłośnym poparciem udzielonym mi przez delegatów. Moim zdaniem oznacza ono, że członkowie Polskiej Izby Turystyki zaakceptowali kierunek zmian, które zaczęliśmy wprowadzać, bo proces ten jeszcze się nie zakończył. Zmiany te zaproponowałem w kampanii wyborczej cztery lata temu. Oznacza ono również, że pozytywnie oceniana jest skuteczność naszych działań i zauważane są sukcesy merytoryczne, takie jak uzyskiwanie korzystnych dla branży interpretacji podatkowych, skuteczny lobbing na rzecz nowelizacji Dyrektywy w sprawie imprez turystycznych, osiągnięcia w walce o ważne zmiany w prawie oświatowym. Podstawową zmianą jest to, że zaczęliśmy zajmować się konkretnymi problemami branży, diagnozowanymi i przedstawianymi przez samych członków Izby. Drugą, moim zdaniem, ważną zmianą jest to, że zaczęliśmy prowadzić komunikację zewnętrzną. Staramy się rozmawiać z mediami i informować o naszych działaniach nie tylko członków, ale też media i całe środowisko. Rozwinęliśmy również komunikację wewnątrz Izby, tak by członkowie wiedzieli o naszych działaniach. Wprowadziliśmy większą profesjonalizację. Mamy w tej chwili bardzo fachowy skład biura wykonawczego. I wreszcie uporządkowaliśmy bardzo ważną kwestię, jaką są finanse. Udało nam się znacznie obniżyć koszty działania Izby, co na pewno zostało przez jej członków docenione. Udało się również przeprowadzić pewne zmiany w statucie, które są przygotowaniem do dalszych zmian w funkcjonowaniu PIT. Zmiany dotyczyły również narzędzi, z których korzystamy w Izbie. Jednym z najważniejszych jest system CRM Vision. Dokumenty poszczególnych oddziałów są wprowadzane do systemu, mamy więc lepszy przepływ informacji i oszczędzamy dużo czasu. Większość dokumentów mamy w tej chwili w chmurze, dzięki czemu członkowie zarządu czy skarbnik, choć są rozproszeni po Polsce, mają natychmiastowy dostęp do potrzebnych im dokumentów. Ta transparentność ma też wpływ na działalność oddziałów. Chcemy zresztą wyzwolić jak najwięcej energii właśnie w oddziałach. Składka członkowska PIT jest dzielona, jej połową dysponuje oddział. Członkowie mogą więc oczekiwać również działań na poziomie lokalnym, gdzie wiele doraźnych spraw można załatwić na miejscu. Jest to zresztą szerszy problem, który chcemy rozwiązać w nowej kadencji: jak zdefiniować role, czyli ustalić, kto się czym zajmuje. Chodzi na przykład o inicjatywy oddziałów, a także o to, na ile mogą one w różnych sprawach zajmować samodzielne stanowiska. Może przecież dojść do sytuacji, że stanowisko któregoś z oddziałów będzie niespójne ze stanowiskiem zarządu Izby albo opiniami innych oddziałów. I wreszcie rzecz nie zawsze doceniana: lepsza integracja członków. I to...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail