Coraz chętniej samemu i wypożyczonym autem

Jak wynika z badania zrealizowanego przez Avis – jednej z największych na świecie marek wypożyczalni samochodów – Polacy coraz częściej podróżują na własną rękę. Na planowanie wakacji poświęcają średnio 6 godzin.

Samodzielnie ustalają trasę urlopowej wycieczki i rezerwują noclegi w mieszkaniach czy domkach do wynajęcia. Źródłem pomysłów na wakacyjne podróże są przede wszystkim serwisy turystyczne i media społecznościowe (41 proc.), na drugim miejscu znalazły się rekomendacje rodziny i przyjaciół (37 proc.), które wyprzedziły biura podróży (18 proc.). Rezerwacje noclegów w hotelach lub pensjonatach przez internet cieszą się w sieci największą popularnością. Większość badanych kupuje też w ten sposób bilety lotnicze i pociągowe. Osoby przemieszczające się drogą lądową coraz częściej decydują się na wypożyczone auto. Popyt na usługi wynajmu krótkoterminowego zmienia się w ciągu roku bardzo dynamicznie, osiągając swoje szczytowe możliwości w okresie wakacji letnich. Podróż własnym autem na duże odległości jest nieraz zbyt kosztowna i męcząca, dlatego często dużo lepszym rozwiązaniem okazuje się podróż samolotem lub pociągiem i wynajem samochodu dopiero w miejscu pobytu. Wyniki badania pokazują, że Polacy (66 proc.) podczas wakacji coraz częściej wypuszczają się poza swoją strefę komfortu, sięgają po nowe rzeczy i odkrywają ciekawe, mniej popularne miejsca, oferujące jednak obfitość widoków i wrażeń. Rozwijający się trend był inspiracją do stworzenia interaktywnego narzędzia Avis Untrending, które pozwala użytkownikom odkrywać turystyczne perełki zlokalizowane w niewielkiej odległości od najbardziej popularnych miejsc wypoczynkowych. Wszystkie znajdują się w odległości nie większej niż dwie godziny jazdy od najpopularniejszych wypożyczalni samochodów.

Wydanie: 4/2016, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail