System zabezpieczeń finansowych touroperatorów czyli jak prawo chroni klientów

Stale komplikująca się, trudna sytuacja międzynarodowa, szerzący się terroryzm, nie pozostają bez wpływu na rynek usług turystycznych.

pws-2016-08fr-32

Popularne do tej pory kierunki podróży wakacyjnych, w szczególności Egipt, Turcja, Tunezja, przeżywają znaczny spadek zainteresowania klientów, a obecna sytuacja zagraża płynności finansowej szczególnie tych biur podróży, które specjalizowały się w organizowaniu wyjazdów do tych krajów. W związku z występującym ryzykiem niewypłacalności i związanym z tym ryzykiem poniesienia szkód przez klientów, dobrze jest znać system zabezpieczeń stworzony na wypadek wystąpienia niewypłacalności biura podróży.

Obowiązki na wypadek niewypłacalności

Obecnie obowiązująca ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych normuje system zabezpieczeń finansowych na wypadek niewypłacalności biur podróży (a ściślej niewypłacalności przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie organizowania imprez turystycznych oraz pośredniczenia na zlecenie klientów w zawieraniu umów o świadczenie usług turystycznych). System ten w najbliższych czasie zostanie wzmocniony – uchwalona 22 lipca 2016 r. nowela ustawy o usługach turystycznych, przekazana Prezydentowi do podpisu, zakłada całościowe wzmocnienie systemu zabezpieczeń finansowych na wypadek niewypłacalności biur podroży poprzez stworzenie rezerwy finansowej w systemie zabezpieczeń finansowych organizatorów turystyki i pośredników turystycznych. Zgodnie z obecnym stanem prawnym biuro podroży jest obowiązane spełnić następujące warunki dotyczące odpowiedniego zabezpieczenia prowadzonej działalności na wypadek wystąpienia niewypłacalności: 1) pokryć koszty powrotu klientów z imprezy turystycznej do miejsca wyjazdu lub planowanego powrotu z imprezy turystycznej, w wypadku gdy biuro podroży wbrew obowiązkowi nie zapewnia takiego powrotu, 2) zapewnić klientom zwrot wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, w wypadku gdy z przyczyn dotyczących biura podróży oraz osób, które działają w jego imieniu, impreza turystyczna nie zostanie zrealizowana, 3) zapewnić klientom zwrot części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, odpowiadającą części imprezy turystycznej, która nie zostanie zrealizowana z przyczyn...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail