Biznes spotkań w Polsce – raport

Prawie 7 milionów uczestników i bez mała 34 tys. imprez, z których ponad 70 proc. odbyło się w hotelach – tak wyglądał nasz przemysł spotkań w roku 2015 r.

pws-2016-08fr-44

Poland Convention Bureau po raz kolejny zbadał branżę spotkań w naszym kraju. Raport prezentuje przegląd znacznej części rynku i z tego powodu trendy, jakie widać na podstawie kolejnych corocznych publikacji, można uznać za miarodajne i prezentujące faktyczne kierunki rozwoju tego sektora w Polsce. W tym roku autorzy publikacji analizowali 34 tys. imprez. Ponad 44 proc. z nich to te uznawane za najważniejsze dla organizatorów, czyli kongresy i konferencje, na czele ze spotkaniami międzynarodowych stowarzyszeń. Ciekawym uzupełnieniem raportu przygotowanego przez POT są wyniki ogólnopolskich badań firm i przedsiębiorstw dot. rynku spotkań biznesowych w Polsce zainicjowanych przez Hotel Narvil Conference & Spa w Serocku. Badania te rozpoczęły długoterminowy projekt – cykl badawczy, który będzie poświęcony zagadnieniom takim jak: biznes a branża usług konferencyjnych, branża MICE w Polsce a biznes, możliwości finansowe przedsiębiorstw w zakresie współpracy z obiektami konferencyjno-hotelarskimi, jakość usług w branży konferencyjnej, wartość rynku itp. Cykl został pomyślany tak, aby w długoterminowej perspektywie stworzył jedną całość, wielowątkowo badającą rynek. Dane zebrano z 11 regionalnych convention bureaux, z którymi współpracuje Poland Convention Bureau POT. Oprócz tego dodano informacje pozyskane bezpośrednio od obiektów, które funkcjonują na terenie nieobjętym działaniami regionalnych convention bureaux oraz dane statystyczne przekazane przez rekomendowanych organizatorów kongresów i podróży motywacyjnych.

pws-2016-08fr-42

Gdzie, kiedy i jak długo?

Spośród imprez analizowanych w raporcie zdecydowana większość, bo aż 71,2 proc., zorganizowanych było w hotelach. Na drugim miejscu znalazły się obiekty przeznaczone na specjalne wydarzenia. Tu zorganizowano 15,4 proc. imprez. Na trzecim miejscu, z wynikiem 9,8 proc., znalazły się centra wystawienniczo-kongresowe. Na samym końcu zestawienia, z wynikiem 3,6 proc., znalazły się wyższe uczelnie. To o tyle interesujące, że szkoły wyższe wydają się instytucjami, które powinny organizować sporo imprez. Jednak ten słaby wynik dotyczy tylko lokalizacji i jest zapewne związany z tym, że duża cześć naszych szkół wyższych ma stosunkowo słabą bazę i raczej nie dysponuje odpowiednimi salami. Z tego powodu zapewne część swoich konferencji itp. organizują w wynajętych salach. Rozkład imprez w ciągu roku nie kryje żadnych niespodzianek. Najpopularniejsze miesiące dla przemysłu spotkań to odpowiednio październik (13 proc.) i listopad (12 proc.) oraz czerwiec i wrzesień (po 11 proc.). Natomiast najsłabsze to styczeń i sierpień (po 4 proc.), a więc miesiące będące w wielu krajach czasem wyjazdów na zimowe lub letnie wakacje. Podobnie jak w przypadku niewiele lepszych pod względem liczby imprez lutym i lipcu (po 5 proc). Jeśli chodzi o pozostałe miesiące, widać wyraźny wzrost wraz ze zbliżaniem się lata. W marcu zorganizowano 7...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail