Koniec rynku jaki znamy?

Sztuczna inteligencja, wirtualna rzeczywistość i zastosowania technologii mobilnych mogą zmienić kształt rynku dystrybucji usług turystycznych w ciągu najbliższych 10 lat — takie są wyniki nowego, niezależnego raportu London School of Economics (LSE) przygotowanego na zlecenie Amadeusa.

pws-2016-11a-25

Wnioski zawarte w raporcie pt. „Travel distribution: the end of the world as we know it?” zostały oparte na danych pochodzących z pięciu głównych źródeł: publikacji, rozmów, analizy danych oraz dwóch ankiet branżowych. Przegląd publikacji objął 1410 źródeł, natomiast w ankietach zebrano 377 odpowiedzi od firm zajmujących się sprzedażą detaliczną produktów i usług turystycznych oraz od 18 międzynarodowych linii lotniczych. W ramach badań wykonanych przez LSE przeprowadzono rozmowy z 37 ekspertami z branży turystycznej, w tym z przedstawicielami firm Google i Facebook. Warto wymienić w szczególności takie osoby jak Greg Schulze, wiceprezes ds. strategii handlowej i usług w firmie Expedia oraz Kenny Jacobs, dyrektor ds. marketingu linii lotniczych Ryanair. Na zmianę zachowań konsumenckich wpłynie między innymi rozwój systemów analizujących Big Data, oraz technologii mobilnych. Spowoduje to, że smart fon staje się prywatnym asystentem, który pokaże pobliskie restauracje i sklepy, który poprowadzi na zakupy uwzględniając indywidualne preferencje i poprzednie wybory a nawet nastroje i różne potrzeby o różnych porach dnia. Na podstawie konwersacji i zachowań na portalach społecznościowych internetowe boty będą, sugerować kierunki podróży i wybór usług lub produktów. Rozszerzona rzeczywistość będzie narzędziem testowania potencjalnych miejsc wypoczynku, lub sprawdzania standardu wybranych hoteli. Stworzy również możliwość spotkania z przyjaciółmi na egzotycznej plaży, bez wychodzenia z domu. To wszystko spowoduje, że oczekiwania konsumentów będą zupełnie inne niż dziś, a branża turystyczna stoi dziś na rozdrożu. - Branża dystrybucji usług turystycznych wkracza w okres zmian. Oczekiwania klientów zmieniają się niezmiernie szybko, technologia analizy danych rozwija się w dużym tempie, a do tego zacierają się różnice między dotychczasowymi kategoriami firm działających na rynku – stwierdza Dr Graham Floater z London School of Economics, współautor...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail