Dla polskiego turysty najważniejsze jest Wi-Fi

2012-03-26

Z badania przeprowadzonego przez eholiday.pl wynika, że dostęp do internetu jest jednym z głównych udogodnień wpływających na wybór noclegu, a hotele po raz pierwszy wyprzedziły kwatery prywatne i pensjonaty w rankingu najpopularniejszych obiektów turystycznych.


Wyniki przeprowadzonego przez eholiday.pl badania są co najmniej w kilku miejscach zaskakujące. Osoby szukające noclegu najczęściej wybierają hotel, a nie jak w ubiegłych latach kwaterę prywatną lub pensjonat. Dotyczy to zarówno krótkich wyjazdów (dwa-trzy dni), jak i dłuższych (tydzień i więcej). Jest to pierwsze tak wyraźne odwrócenie trendu w preferencjach turystycznych polskich internautów.

5 najczęściej wybierany typów noclegu:
1.    hotel - 18,78%
2.    kwatera prywatna - 10,60%
3.    pensjonat - 8,54%
4.    ośrodek wypoczynkowy - 8,03%
5.    agroturystyka – 7,52%

Równie ciekawie prezentują się wyniki w kategorii udogodnień, które mają największy wpływ na decyzje o wyborze noclegu. Najczęściej wymagamy dostępu do Internetu, basenu, parkingu i sauny. Istotne jest także zapewnienie wyżywienia oraz akceptacja zwierząt domowych. Najmniejszy wpływ na decyzje o wyborze miejsca mają: dostęp do prasy codziennej, sejf w pokoju, możliwość skorzystania z ksero i faxu, a także możliwość zlecenia prasowania.

5 najistotniejszych udogodnień jakie mają wpływ na wybór noclegu:
1.    Internet - 13,69%
2.    Basen - 12,62%
3.    Parking - 12,10%
4.    Wyżywienie - 11,62%
5.    Sauna – 5,81%

Kryterium ceny jest nadal bardzo ważne, ale z badania wynika, że dla Polaków coraz istotniejsza staje się wygoda i komfort. Przesunięcie w tym kierunku obserwowaliśmy od dłuższego czasu, ale to pierwsze tak wyraźne i widoczne dane. - mówi Mariusz Wojciechowski, Prezes Grupy eholiday.pl. Jest to kolejne badanie po tym jakie przeprowadziliśmy z Instytutem Hotelarstwa i miesięcznikiem Hotelarstwo na początku roku, które potwierdza lepszą kondycję naszego rynku hotelarskiego oraz to, że hotelarze są pełni optymizmu co do najbliższej przyszłości.

W badaniu przeanalizowano dane z trzech miesięcy, od grudnia 2011 do końca lutego 2012, łącznie ponad 2 miliony 400 tysięcy zapytań i wyszukań w serwisie eholiday.pl.


Aktualności


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail