Warmii i Mazurom brak atrakcji

2014-05-13

Firmy turystyczne z Warmii i Mazur winny stworzyć więcej tzw. produktów turystycznych, czyli atrakcji, które zatrzymałyby na dłużej turystów i urozmaiciły ich pobyt - uważają eksperci branży turystycznej, pisze Gazeta Wyborcza.

Statystyki wskazują, iż średnia długość pobytu turystów na Mazurach to 2-3 dni. W tym czasie goście zwykle korzystają z ofert hotelowych, np. basenu czy spa, jeżdżą konno czy rowerami, a potem zaczynają się nudzić. Dlatego nie wydłużają pobytu, np. do tygodnia, ale wracają do domów. Zdaniem ekspertów jeszcze gorzej wyglądają pobyty żeglarzy, którzy jadąc z Warszawy na Mazury, "robią zakupy w hipermarkecie, ładują jedzenie na łodzie, a po weekendzie zostawiają u nas śmieci i odjeżdżają".

Aby goście zostawali w hotelach przynajmniej na tydzień, a żeglarze schodzili z łodzi na ląd i zostawiali tam pieniądze, koniecznie trzeba zbudować szeroką sieć produktów turystycznych. Te, które są teraz, nie są wystarczające i zadowalające, jest ich zdecydowanie zbyt mało - mówi cytowany przez Gazetę dr Jarosław Klimczuk, szef Regionalnej Organizacji Turystycznej w Olsztynie.

Aktualności


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail