Promowanie konkretnych kierunków, nawet najbardziej atrakcyjnych, zawsze stanowiło wyzwanie. Dziś, w dobie ogromnych zmian w sposobach planowania i rezerwacji, zmianie muszą ulec również sposoby promocji regionów.
Nad kwestią wykorzystania Big Data pochyliła się firma Amadeus. W nowym raporcie pt. „Smart Decisions for Smart Destinations Using Big Data” („Inteligentne podejmowanie decyzji dotyczących kierunków podróży z wykorzystaniem analizy wielkich zbiorów danych”), który nawiązuje do ubiegłorocznego dokumentu pt. „Defining the Future of Travel Through Intelligence” („Wyznaczanie przyszłości branży turystycznej poprzez inteligentną analizę danych”) objaśnia, w jaki sposób organizacje wyspecjalizowane w marketingu kierunków podróży (Destination Marketing Organisation – DMO) mogą wykorzystać zaawansowane metody analityczne. Zawarte w tym dokumencie opinie specjalistów branżowych pokazują możliwości wykorzystania danych przez DMO w celu wprowadzania innowacji i wyznaczania nowych standardów na rynku oraz testowania pomysłów, które skutecznie przyciągną klientów.
Turystyka na nowo
Nowe portale z promocjami, oferty last minute, pojawienie się tanich przewoźników (Low Costs Carriers – LCC) i wzrost gospodarczy na rynkach wschodzących – wszystko to sprawia, że osoby planujące podróż mają dziś znacznie większy wybór. Klienci zyskali nowe możliwości i narzędzia, a...