Zmiany trendów na rynku alkoholowym

2014-11-14

RAPORT

Trendy konsumenckie zmieniają polski rynek napojów alkoholowych warty 41 miliardów złotych.

W 2013 roku Polacy kupili napoje alkoholowe o wartości detalicznej ponad 41,1 mld zł. Kluczowy udział w sprzedaży miało tradycyjnie piwo (47 proc.) oraz wódka (30,7 proc.). Stopniowo rośnie jednak udział win gronowych, whisk(e)y, likieru, nalewek i smakowych napojów spirytusowych. Jak wynika z badania KPMG, coraz więcej Polaków wybiera produkty wysokiej jakości i marki o charakterze premium (31 proc.), jednocześnie aktywnie poszukując jak najlepszego stosunku ilości lub jakości do ceny (26 proc.). Na rynku piwa i napojów spirytusowych szczególnie wyraźny jest trend innowacyjny, zgodnie z którym konsumenci poszukują nowych, oryginalnych lub mało znanych produktów.

Piwo i wódka to kategorie od lat dominujące na polskim rynku. Posiadają dużą grupę regularnych konsumentów – przynajmniej kilka razy do roku sięga po nie odpowiednio 73 proc. i 43 proc. dorosłych. Ich pozycja jednak stopniowo słabnie, w miarę, jak konsumenci eksplorują inne kategorie. Na pozycję wódki wpływają także zmiany regulacyjne, tj. wzrost stawki akcyzy na alkohol etylowy w 2014 roku.

W miejsce powoli kurczącej się sprzedaży wódki oraz ustabilizowanej sprzedaży piwa coraz większy udział w wydatkach na napoje alkoholowe zdobywają wina gronowe (6,3 proc.), whisk(e)y (4,3 proc.) oraz likiery, nalewki i smakowe napoje spirytusowe (5,4 proc.). – Rynek napojów alkoholowych zmienia się pod wpływem trzech kluczowych trendów konsumenckich – mówi Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef grupy doradczej dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce. – Po pierwsze, Polacy szukają produktów wyższej jakości i marek...

Aktualności
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail