Carlsberg – piwo warzone od 170 lat

2017-11-10

W piątek, 10 listopada mija 170 lat, odkąd J.C. Jacobsen założył Browar Carlsberg. W swoim browarze i laboratorium w Kopenhadze pracował i prowadził badania, aby zapewnić konsumentom „prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie”.

 ht 2017 11 05

Jacob Christian Jacobsen założył Browar Carlsberg w 1847 r. Nazwa pochodzi od połączenia imienia jego jedynego syna Carla ze słowem „berg”, czyli góra. Od początku w browarze wykorzystywana była bardzo nowoczesna jak na owe czasy technologia dolnej fermentacji, której tajniki Jacobsen poznał, podróżując m.in. do Bawarii. Jego celem i ambicją było warzenie najwyższej jakości piwa z myślą o tworzeniu „lepszego dziś i jutra”. Kierując się tą zasadą, Jacobsen stworzył podwaliny pod silną, rozwijającą się w sposób zrównoważony firmę, która do dziś znajduje się w światowej czołówce producentów piwa.

 

Z szacunku dla nauki

 

J.C. Jacobsen był wizjonerem. Warząc piwo, wykorzystywał też najnowsze osiągnięcia nauki i techniki. W 1875 r. założył laboratorium badawcze, któremu zawdzięczamy wiele ważnych odkryć, np. skalę pH, enzymy działające w niskich temperaturach. W 2017 roku jego naukowcy mieli udział w odkodowaniu genomu jęczmienia. Obecnie Laboratorium Carlsberg koncentruje się na badaniach nad surowcami do warzenia piwa, drożdżami i procesem fermentacji, nowymi składnikami oraz technologią procesu warzenia.

 

Jednym z pierwszych i przełomowych dla branży piwnej osiągnięć laboratorium było wyizolowanie w 1883 r. czystych kultur drożdży, które na cześć Carlsberga nazwano saccharomyces carlsbergensis, obecnie powszechnie znane jako saccharomyces pastorianus. Ich odkrycie zrewolucjonizowało proces warzenia piwa. Szczepy drożdży z browaru w Kopenhadze są przodkiem większości obecnych lagerów i umożliwiły warzenie piwa o wysokiej i powtarzalnej jakości, co wcześniej było...


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail