Podróże służbowe codziennością MŚP

2017-11-15

Prawie połowa firm (48,9 proc.) z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw wysyła pracowników w podróże służbowe - wynika z najnowszego badania Diners Club Polska „Podróże służbowe polskich MŚP w 2017”.

flat 2879273 960 720

Najwięcej wyjazdów organizują firmy średnie - aż 78 proc. z nich wysyła delegatów poza miejsce pracy. Pod względem branży, najczęściej podróżują reprezentanci firm produkcyjno-przemysłowych (42 proc.) oraz usługowych (31 proc.). Podróży służbowych spodziewać się mogą również pracownicy co piątej firmy handlowej. Najmniej wyjazdów za to odbywa się w sektorze produkcyjno-rolniczym.

Ponad 56 proc. właścicieli przyznało, że wyjazd służbowy ich pracowników trwa zwykle jeden dzień. Na dwudniowe podróże wysyła delegatów co trzecie przedsiębiorstwo. Tylko w co dziesiątej firmie pracownicy odbywają podróże trwające dłużej niż dwie doby.

Najczęściej (52,7 proc.) pracownicy podróże służbowe organizują samodzielnie. Tylko 14 proc. MŚP posiada osobne stanowisko dla osoby zajmującej się wyłącznie wyjazdami. Co trzeci właściciel przyznaje, że to zadanie deleguje na konkretnego pracownika, którego zarządzanie podróżami jest jednym z obowiązków.

Prawie 70 proc. delegatów w podróży służbowej korzysta z firmowego samochodu. Prywatnym autem jeździ się tylko w co piątym przedsiębiorstwie.

Zdecydowana większość wyjazdów służbowych w polskich MŚP opłacanych jest gotówką. W co trzecim przedsiębiorstwie pracownicy na wyjeździe korzystają z własnych pieniędzy, które następnie refunduje pracodawca, a 45 proc. firm oferuje delegatom zaliczkę, z której potem są rozliczani. Kartami służbowymi posługuje się prawie co piąta firma i jest to o 7  punktów procentowych więcej niż w 2015 r. Do bezgotówkowych form płatności najbardziej przekonały się firmy średnie i z branży handlowej.


Aktualności
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail