Grupa Kapitałowa Rainbow Tours SA podsumowała wyniki za III kwartał 2017 r. W tym okresie przychody grupy wzrosły o 18,1 proc., a przychody ze sprzedaży imprez turystycznych aż o prawie 25 proc.
Liczba klientów wzrosła aż o 26,1 proc. Trzeci kwartał 2017 r. stanowi podsumowanie sprzedaży całego sezonu lato 2017. Spółka ocenia, że jest to kolejny rekordowy rok działalności pod kątem osiągniętych wyników finansowych oraz liczby klientów korzystających z oferty. Przychody grupy po trzech kwartałach 2017 r. wzrosły o 18,1 proc., przy czym przychody ze sprzedaży imprez turystycznych wzrosły aż o 24,7 proc. W tym okresie zysk całej grupy oszacowano na ponad 44 mln zł. Na szczególną uwagę zasługuje znakomity wynik osiągnięty przez spółkę dominującą. Wyniósł bowiem 41 mln zł, podczas gdy w okresie porównywalnym 2016 r. wypracowany zysk netto wyniósł 26 991 tys. zł. Dynamika wzrostu wyniosła aż 52,9 proc. W ciągu trzech kwartałów spółka zanotowała znaczący wzrost liczby turystów. Z jej oferty skorzystało 366,7 tys. klientów, co stanowi wzrost o 26,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. W sezonie lato 2017 największą popularnością cieszyła się Grecja, której wzrost w liczbie osób wyniósł aż 38 proc., Hiszpania – wzrost o 30,2 proc. oraz Chorwacja – wzrost o 24,3 proc. Warto dodać, że kierunki niecieszące się dotychczas dużym zainteresowaniem, jak Egipt, Albania i Cypr, wykazały znaczący wzrosty liczby uczestników. Z raportu wynika również, że także działalność hotelarska grupy (spółki Rainbow Hotels A.E i White Olive A.E) przyniosła oczekiwane pozytywne wyniki finansowe. W tym segmencie wygenerowano przychody na poziomie 4351 tys. zł, a zysk netto wyniósł 858 tys. zł