Klienci biur podróży, decydując się na zakup imprezy turystycznej, w stopniu znacznym sugerują się fotografiami zamieszczonymi w ofercie oraz opisem hotelu.
Wygląd, położenie oraz wyposażenie hotelu stanowią czynniki decydujące dla decyzji o zakupie imprezy turystycznej na warunkach cenowych określonych w umowie o świadczenie usług turystycznych. Dlatego jakość oraz dostępność usług przedstawionych klientowi w ofercie imprezy turystycznej nie mogą odbiegać od rzeczywistości. Wszelkie niezgodności odbytej imprezy turystycznej z ofertą i związane z tym niezadowolenie klienta stanowią niewątpliwie negatywne przeżycie psychiczne i skutkują powstaniem po jego stronie szkody niematerialnej, która może sporo kosztować biuro podróży. Ponadto jeśli biuro podróży zobowiązało się do świadczenia na rzecz klienta określonych w umowie usług, a klient uiścił tytułem należności odpowiednią kwotę, to świadczenie, które w rzeczywistości zrealizuje biuro podróży, nie może mieć niższej wartości. Tak więc oprócz żądania wypłaty zadośćuczynienia biuro podróży musi liczyć się z żądaniem wypłaty odszkodowania z tytułu nienależytego wykonania umowy o usługi turystyczne. Zgodnie z dyspozycją art. 12 ustawy o usługach turystycznych, organizator turystyki, który proponuje klientom imprezy turystyczne lub usługi turystyczne, udostępniając im odpowiednie informacje pisemne, a w szczególności broszury, foldery, katalogi, ma obowiązek wskazać w tych materiałach m.in. dane dotyczące położenia, rodzaju i kategorii obiektu zakwaterowania, według przepisów kraju pobytu, liczby i rodzaju posiłków, programu zwiedzania i atrakcji turystycznych. Informacje te, w razie braku odmiennych postanowień umowy, stają się jej elementem składowym i tym samym wyznaczają zakres obowiązków biura podróży wobec klienta. Tak więc oferta przedstawiona klientowi nie może odbiegać od rzeczywistości i tym samym wprowadzać w błąd.
Biuro powinno informować o niedogodnościach