Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.
 



Od wczasów zakładowych do sieci hoteli

Interferie SA to dziś spółka giełdowa, posiadająca obiekty w Sudetach i nad Bałtykiem. W sumie jest w nich ponad 2,1 tys. miejsc noclegowych. A wszystko zaczęło się od ośrodków zakładowych.

 

rt 2017 12ae 24 

 

Dziś już wiele osób nie pamięta, że dawniej większość pracowników wypoczywała w ośrodkach zakładowych – albo własnych, albo takich, do których firma uzyskała skierowania dla swoich pracowników. Kombinat Górniczo- Hutniczy Miedzi, w skład którego wchodziły zakłady górnicze, huty i inne zakłady, w latach 70. zaczął budować swoje ośrodki wczasowe. Powszechnie stosowana była forma skierowań ulgowych, funkcjonowały także skierowania bezpłatne, a ponadto darmowe bilety na przejazd do miejsca wypoczynku. W okresie wakacyjnym kombinat dla wszystkich swoich pracowników wynajmował odrębne pociągi, którymi dowoził górników i ich rodziny do poszczególnych miejscowości. Następnie pracownicy przesiadali się do autobusów i byli zawożeni do odpowiednich obiektów. Przyzakładowe obiekty wczasowe sprzedawały uprawnionym pracownikom usługi po ulgowych cenach, co powodowało występowanie planowanego deficytu, wyrównywanego dotacją z zysku z działalności podstawowej zakładu pracy. 

Koniec wczasów zakładowych

Jednak po 1989 r. turystyka wraz z innymi sektorami gospodarki przeszła radykalne zmiany. Dotknęły one również Kombinat Górniczo-Hutniczy, a wraz z nim jego...



Andrzej Ja rczewski

Wydanie: 12/2017, HOTELE

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne