Raport finansowy Grupy Żywiec za 2014 rok

2015-02-12

Grupa Żywiec S.A. opublikowała raport finansowy za 2014 r. W ubiegłym roku polski rynek piwa mierzył się z podobnymi wyzwaniami jak w poprzednich latach. Ustabilizowała się sprzedaż, odnotowując niewielki wzrost, ale spadła jej wartość, co miało też wpływ na wyniki wicelidera rynku.

W 2014 roku Grupa Żywiec S.A., producent m.in. Żywca, Warki, Heinekena czy Tarty, sprzedała blisko 10,7 mln hl piwa w porównaniu z 11,1 mln hl w 2013. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 3 097 mln złotych, a zysk operacyjny 131 mln. Zysk netto wyniósł blisko 160 mln.

Rynek piwa i sprzedaż

Głównymi trendami, które mogliśmy obserwować na rynku piwnym w 2014 roku było rosnące natężenie konkurencyjności cenowej i utrzymujący się wzrost udziału dyskontów w strukturze sprzedaży. Na wielkość sprzedaży Grupy Żywiec miał wpływ także fakt, że jej produkty były czasowo niedostępne w jednej z głównych sieci detalicznych, ze względu na brak porozumienia handlowego.

"Te trendy wyraźnie wpłynęły na nasz przychód i zysk brutto. Nasza sprzedaż zmniejszyła się przez utrzymującą się konkurencję cenową na rynku. By zmierzyć się ze spadkiem sprzedaży, podjęliśmy restrukturyzację naszej organizacji, mającą na celu znaczące zmniejszenie bazy kosztowej. Jednak niekorzystna struktura kanałów sprzedaży i niekorzystna w stosunku do rynku struktura kosztowa organizacji zostały tylko częściowo zrównoważone przez inicjatywy oszczędnościowe - mówi Guillaume Duverdier, prezes Zarządu Grupy Żywiec. - Pomimo tych...

Aktualności
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail