Relacja z konferencji gastronomicznej “Bądź 3 kroki przed i zarabiaj”

2018-03-29

Spójna strategia marketingowa, zmiany w prawie pracy i RODO, skuteczny manager, nowa jakość w serwisie, trendy w polskiej i światowej gastronomii oraz niezwykle ważny temat oswajania finansów i kontrola budżetu. Tak w telegraficznym skrócie zaprezentowało się MADE podczas Targów EuroGastro 21 i 22 marca w Warszawie. Za nami minikonferencja gastronomiczna “Bądź 3 kroki przed i zarabiaj” i szkolenie finansowe “(nie) LICZYSZ, (nie) ZARABIASZ”.

Na pierwszy punkt programu minikonferencji 21 marca wybrano prezentację Raportu „Bądź 3 kroki przed”. Publikacja przygotowana przez zespół MADE powstała, aby wskazać polskie i światowe kierunki rozwoju gastronomicznej branży i zainspirować restauratorów i managerów. Za jedne z ciekawszych zjawisk zagranicznych uznano: kwestionowanie gwiazdek Michelin i czapek G&M, uberyzacja, semiwegetarianizm, mariaż gastronomii z innymi biznesami czy mood food, czyli jedzenie które poprawia nastrój. W Polsce natomiast najbardziej zauważalne są takie tendencje jak: zmiana wizerunku zawodu kelnera, rozwój segmentu fine dining, używanie storytellingu jako narzędzia marketingu, menu uwzględniające diety specjalne, turystyka kulinarna. Więcej informacji można znaleźć w raporcie MADE na stronie: http://made.org.pl W 2018 roku zespół MADE wziął na siebie trudne zadanie – zmianę wizerunku zawodu kelnera. Celem jest profesjonalizacja tego zajęcia, wskazanie kierunków i możliwości rozwoju w ramach branży. Po prelekcji Agnieszki Małkiewicz dotyczącej m.in. systemu wynagrodzeń, technik sprzedaży, budowania zaangażowania, prestiżu odbyła się debata „O nowej jakości w polskim serwisie – punkt widzenia kelnerów i managerów”. Udział w niej wzięli: Adam Pawłowski, Master Sommelier, współautor wydanej właśnie książki „Gościnność”, Paweł Demianiuk, Sommelier, Restaurator, Kieliszki na Hożej i Kieliszki na Próżnej, Łukasz Okuniewicz, Kelner, Fat Buddha Restaurant and Lounge. W dyskusję aktywnie zaangażowali się uczestnicy spotkania, co tylko potwierdziło istotność tego tematu dla rozwoju restauracyjnego biznesu.

Czy kelner powinien dzielić się napiwkami z kuchnią?”. To pytanie rozpoczęło debatę o zawodzie kelnera podczas Targów EuroGastro i błyskawicznie rozgrzało atmosferę wśród uczestników spotkania. Łukasz Okuniewicz jest zdania, że sala z kuchnią powinna dzielić się...


Aktualności
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail