Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.
 


 




Majówka dalekiego zasięgu

2018-05-05

Majowy długi weekend to przedsmak wakacji i niekiedy pierwszy z planowanych wyjazdów w sezonie. Polacy coraz chętniej wybierają się nie tylko na rodzinne działki, ale też w dalsze i bardziej egzotyczne podróże.

mapa esky

Z danych analitycznych serwisu eSky.pl wynika, że do najchętniej w tym roku wybieranych destynacji należały Wielka Brytania, Włochy, Hiszpania, Niemcy, Francja. Eksperci podkreślają jednak, że największą dynamikę odnotowano w sprzedaży lotów interkontynentalnych w tym do: Izraela i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Co ciekawe, znacząco wzrosła liczba lotów rodzinnych tj. 2+1 oraz 2+2 – odpowiednio o 17 proc. i 22 proc. względem analogicznego okresu w 2017 roku – co może świadczyć także o pozytywnym wpływie programu Rodzina 500+ na wakacyjne plany Polaków.

Już od stycznia Polacy rezerwują bilety lotnicze i hotele z myślą o majówce, jednak to w kwietniu serwis turystyczny eSky.pl odnotował najwyższą liczbę rezerwacji. Aż 50 proc. wszystkich wyjazdów majówkowych było rezerwowanych właśnie w kwietniu. Choć najchętniej nadal latamy do znajomych i krewnych w Wielkiej Brytanii, a także Włoszech, Hiszpanii, coraz większą popularnością cieszyły się loty do Izraela (wzrost o ponad 300 proc. w stosunku do majówki 2017), Zjednoczonych Emiratów Arabskich (wzrost o 150 proc.) czy Armenii (wzrost o 133 proc.). Chętniej wybieramy również wyjazdy do Danii, Grecji, Austrii czy Islandii.

– Majówka to często „małe wakacje” bowiem przy odpowiednim zarządzeniu dostępnym urlopem można faktycznie wyjechać nawet na kilkanaście dni. Polacy to wiedzą i coraz chętniej ruszają także nieco dalej. Z tradycyjnym „grillem” na działce wygrywają wyjazdy w odwiedziny do krewnych pracujących za granicą, a także kilkudniowe city breaki i wyjazdy w nieco cieplejsze regiony. Choć w tym roku pogoda sprzyja planowaniu pobytu w kraju, to zauważyliśmy ogromny wzrost zainteresowania wyjazdami do Izraela oraz ZEA, gdzie pogoda jest gwarantowana. Co ciekawe, obserwujemy znaczący wzrost wyjazdów rodzinnych zwłaszcza 2+2, co zapewne jest związane z rządowym dofinansowaniem i lepszym zapleczem finansowym Polaków. Nie dziwi zatem także pojawienie się w naszym zestawieniu Danii jako destynacji majówkowej ze słynnym „klockowym” parkiem rozrywki i zabawy – komentuje Tomasz Kaczmarek, Marketing Manager Central-Western Europe w eSky Group.

Wyjazdom majówkowym i podróżom lotniczym sprzyjały także spadki średnich cen biletów lotniczych o 2 proc.. Z kalkulacji ekspertów serwisu eSky wynika, że  średnio na bilety lotnicze związane z wyjazdem majowy wydaliśmy ok. 627 zł w porównaniu do 635 zł w roku ubiegłym. Skąd najczęściej latamy? Najwięcej podróżujących wyleciało z lotnisk w Warszawie (43 proc.), Krakowie (15 proc.), Gdańsku (14 proc.), Katowicach (9 proc.) i Poznaniu (8 proc.). Co ciekawe, coraz większa liczba Polaków decyduje się na wykupienie biletów lotniczych z wylotem z Berlina. Eksperci eSky sprawdzili również jakie zagraniczne destynacje cieszyły się największą popularnością na wybranych lotniskach w Polsce.

– Średnia długość majówkowego urlopu wyniosła, podobnie jak w 2017, 6 dni. Jednak na przestrzeni ostatnich lat zauważalne jest wydłużenie czasu weekendu majówkowego z 5,7 do 6,3 dnia. Tegorocznym dłuższym podróżom sprzyjał układ świąt państwowych wolnych od pracy - wykorzystanie zaledwie trzech dni urlopu umożliwiło zaplanowanie aż 9-dniowego wyjazdu. Co ciekawe, również Polska jest chętnie wybieraną destynacją majówkową wśród turystów z krajów europejskich. Przylatują do nas turyści z Niemiec, Holandii, Belgii czy Francji. Poza turystycznymi walorami Polski, z pewnością część z podróżnych to Polacy, którzy pracują za granicą, a do kraju przylatują, aby odwiedzić swoje rodziny – Tomasz Kaczmarek z Grupy eSky.

 


Aktualności

Polecamy także:

„Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej”
Celem akcji jest identyfikacja i popularyzacja dobrych praktyk w turystyce na obszarach wiejskich. Po pierwsze doświadczenia w kreowaniu i zarządzaniu produktami...

Polskie góry - jak je ocenają turyści
Ponad 70 proc. Polaków twierdzi, że standard letniej oferty turystycznej w górach jest coraz wyższy – wynika z badania zrealizowanego dla Polskich Kolei Linowych...

Bartosz Czajka mianowany na CEO Small Planet Airlines
Linie Small Planet Airlines Sp z o.o. (SPA PL) ogłosiły dziś (16 sierpnia) zmiany na stanowisku Prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego. Następcą Jarosława...

TOP 5 aplikacji mobilnych polskich miast - subiektywny ranking
Polskie miasta dbają o swoją promocję także w mobile’u. Czy interaktywne przewodniki zastąpią te tradycyjne? Grupa Me & My Friends przetestowała...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne