Nowa, oryginalna marka hoteli wejdzie do Polski

2018-05-25

Selina, koncept łączący styl i komfort hotelu butikowego z elementami charakterystycznymi dla życia towarzyskiego hosteli, ma zamiar wejść na polski rynek.

Selina Reception

Obecnie poszukuje lokalizacji – w pierwszej kolejności w Krakowie i w Warszawie – oraz prowadzi rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Kompletowany jest także zespół, który będzie odpowiedzialny za zarządzanie hotelami oraz ekspansję marki w Polsce. Selina ma w planach otwarcie pierwszego polskiego hotelu jesienią 2018 roku, natomiast do końca 2019 roku chce mieć w swojej ofercie 1 000 łóżek w trzech polskich miastach.

Obecnie Selina posiada 24 lokalizacje, położone w miastach, nad morzem czy w dżungli, w 8 krajach Ameryki Łacińskiej. W 2018 roku marka planuje dynamiczny rozwój na nowych rynkach – w tym otwarcia swoich pierwszych hoteli w Ameryce Północnej oraz w Europie, gdzie zostały już zabezpieczone trzy nieruchomości pod lokalizacje dla Selina – w Portugalii, Grecji oraz na Węgrzech. Do końca roku Selina zamierza wejść do 15 krajów. Firma pozyskała na ten cel 95 milionów dolarów.

– Wybraliśmy Polskę jako jeden z pierwszych europejskich rynków, na który chcemy wprowadzić markę Selina, ze względu na duży potencjał tego kraju. Jest on bardzo atrakcyjny turystycznie – oferuje wyjątkowe połączenie ciekawej historii i tradycji z bogatymi walorami przyrodniczymi. Dodatkowo, jest bardzo dobrze skomunikowany, nawet z odległymi zakątkami świata. Nic więc dziwnego, że cieszy się coraz większą popularnością wśród obcokrajowców. Także Polacy coraz chętniej podróżują po swoim kraju i korzystają z usług hotelowych– mówi Steven Ohayon, wiceprezes Selina odpowiedzialny za rozwój firmy na całym świecie.

Idea marki i oferta Selina

Koncept Selina zrodził się w Ameryce Łacińskiej i powstał w odpowiedzi na potrzeby współczesnych podróżnych, którzy chcą zwiedzać świat bez ograniczeń, poznając odmienne kultury, spotykając nowych ludzi oraz odkrywając nowe miejsca, gdzie mogą zatrzymać się dłużej, żyć tam i pracować. Selina oferuje więc swoim gościom różne opcje noclegowe – od akademików po prywatne, luksusowe pokoje i apartamenty, a także strefy coworkingowe i inne przestrzenie wspólne przeznaczone do odpoczynku i zabawy oraz sprzyjające integracji z innymi podróżnymi i miejscową ludnością. Wśród nich jest m.in. strefa wellness, kino, biblioteka czy przestrzeń przeznaczona na organizację różnego rodzaju wydarzeń, takich jak koncerty, warsztaty czy konferencje. Dla osób, która chcą bliżej poznać okolicę oraz lokalną kulturę i tradycję, Selina przygotowała ofertę wycieczek umożliwiających nie tylko zwiedzanie, ale także interakcje z miejscową ludnością. Dodatkowo, w ofercie gastronomicznej każdego hotelu, oprócz potraw znanych niemalże na całym świecie, nie brakuje przysmaków lokalnej kuchni. Na unikalne doświadczenia odwiedzających niebagatelny wpływ ma także wyjątkowy design lokalizacji Selina tworzony przy współpracy z lokalnymi artystami i rzemieślnikami. Wiele mebli oraz innych elementów wystroju wnętrza jest produkowanych ręcznie lub powstaje w procesie upcyclingu.

Model biznesowy Selina oparty jest na pozyskiwaniu nieruchomości, przede wszystkim istniejących hoteli, w atrakcyjnych lokalizacjach i ich długoterminowy wynajem – zwykle na 20 lat. Nieruchomości te są odnawiane w partnerstwie z lokalnymi deweloperami, projektantami i artystami, co zajmuje jedynie ok. 90-120 dni. Selina oferuje ich właścicielom konkurencyjne czynsze, współpracuje też z nimi w celu zwiększenia wartości hotelu w długim okresie oraz generowania w nim ruchu. Jednocześnie przyczynia się do budowania marki danego miejsca.


Aktualności
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail