Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji Paweł Szefernaker oraz prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk zainaugurowali oficjalnie akcję #VisitPoland, w ramach której Polskę odwiedzi kilku wpływowych wideoblogerów. W konferencji wzięła także udział dyrektor zarządzająca Google Polska Agnieszka Hryniewicz-Bieniek.
#VisitPoland to wspólna akcja Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej. W jej ramach MSiT i POT zaprosiły do Polski siedmiu wpływowych wideoblogerów z kilku najważniejszych dla naszej branży rynków turystycznych. W Google Campus Warsaw Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji Paweł Szefernaker oraz prezes POT Robert Andrzejczyk dokonali oficjalnej inauguracji projektu oraz przybliżyli sylwetki biorących w nim udział influencerów.
– Influencer marketing jest dziś jednym z najskuteczniejszych narzędzi promocyjnych. Wykorzystanie niemal nieograniczonego terytorialnie zasięgu i wpływu youtuberów jest niezwykle efektywnym sposobem promocji. Wierzę, że zaproszeni do nas youtuberzy w swoich relacjach doskonale oddadzą jak ciekawy, dynamicznie rozwijający się i atrakcyjny jest nasz kraj – mówi Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki.
Wśród zaproszonych do Polski youtuberów znaleźli się:
Projekt jest już realizowany. Dotychczas Polskę odwiedziło dwoje influencerów, a pierwsze efekty można zobaczyć na ich profilach w mediach społecznościowych. – Twórcy internetowi doskonale znają swoich odbiorców. Wiedzą, jak do nich mówić, by przekaz był szczery, prawdziwy i przekonujący. Polska ma do zaoferowania o wiele więcej niż to, co jest zazwyczaj akcentowane i wierzę, że kiedy będzie prezentowana przez popularne i wpływowe osoby, uda nam się to jeszcze efektywniej przekazać turystom z całego świata. Ta forma promocji jest niezwykle autentyczna – zaznacza Robert Andrzejczyk, prezes POT. Partnerem strategicznym projektu jest Google Polska.