Strony internetowe Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej notują rekordową liczbę wejść.
Dotychczasowe fantastyczne mecze chorwackiej reprezentacji piłkarskiej znacząco wpłynęły na promocję Chorwacji nie tylko jako destynacji turystycznej, ale także całego państwa. Największy rezultaty w promocji przyniosło wejście drużyny Vatrenih do finału XXI Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej. – Obecność Chorwacji w finale mistrzostw świata jest największym osiągnięciem w historii piłki nożnej w Chorwacji. Wydarzenie to zwróciło uwagę światowej opinii publicznej na nasz kraj. Jest to również wyjątkowa okazja do wzmocnienia działań promocyjnych. Stworzyliśmy krótszą wersję spotu „Ambasadorzy chorwackiej turystyki”, który w tej wersji składa się z kadrów z udziałem najlepszych chorwackich piłkarzy. Pozytywny efekt widoczny jest również na stronie internetowej Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej, która zanotowała rekordowy wzrost wejść o 250 proc. w stosunku do tego samego okresu przed rokiem. Najwięcej odwiedzających było z Włoch, Stanów Zjednoczonych, Rosji, Indii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Polski i Holandii – powiedział dyrektor generalny Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej Kristjan Staničić. Akcja promocyjna została przeprowadzona również na Instagramie i Twitterze. Wszystkie podjęte działania w mediach społecznościowych przyniosły ogromną liczbę komentarzy, lajków i udostępnień. Dla przykładu, na Twitterze odnotowano ponad 2 mln wyświetleń . Wspaniałe rezultaty odnotowano również na globalnym profilu Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej na Facebooku oraz Instagramie – zasięg postów ponad 1 mln użytkowników w ciągu jednego dnia. Szczególnie aktywni na Facebooku byli przyjaciele Chorwacji z Polski, Niemiec i Włoch.