Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.

Nasi partnerzy wracają do udziału w kolejnych edycjach

2018-08-21

Wielu naszych partnerów, którzy uczestniczą w akcji od kilku edycji podkreśla, że udział w niej ma wpisany w swojej strategii promocji na kolejne lata bo przemawia za tym zarówno aspekt ekonomiczny jak i wizerunkowy – mówi z Jacek Janowski, dyrektor Departamentu Promocji Turystyki Krajowej w Polskiej Organizacji Turystycznej.

Jacek Janowski 2

Do kogo skierowana jest akcja „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”? Jaki jest jej główny cel?

Akcja działa dwutorowo. Jednym z odbiorców, a jednocześnie beneficjentów akcji jest branża turystyczna i okołoturystyczna, która może liczyć na wpływy finansowe w mniej obleganym przez odwiedzających czasie. Ogromnym plusem i szansą jest konsolidacja działań przez co partnerzy zyskują możliwość wspólnej promocji pod znaną i pozytywnie ocenianą marką „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”. Taką promocję prowadzi Polska Organizacja Turystyczna we współpracy Ministerstwem Sportu i Turystyki, korzystając z wielu narzędzi promocji bazując zarówno na standardowych mediach jak również prowadząc działania w mediach społecznościowych. Drugim z beneficjentów są oczywiście turyści, którzy otrzymują atrakcyjną ofertę wyjazdu na weekend z dużą, bo aż pięćdziesięcioprocentową zniżką w stosunku do cen regularnych. To daje możliwość  na wyjazd w atrakcyjnej  cenie, poza sezonem, w często nieznane, dotąd przez nas nieodkryte miejsca.. Taki jest też cel akcji – stworzyć najlepsze warunki do uświadomienia polskim turystom, jak wiele miejsc w naszym kraju jest wartych odwiedzenia. Bardzo często znajdują się one blisko miejsca zamieszkania.

 

Kim są uczestnicy? Jakie podmioty dominują pośród zgłaszających się?

W każdej z dotychczasowych edycji wśród partnerów akcji dominują usługi noclegowe. Bardzo się z tego cieszymy, ponieważ często koszt zakwaterowania jest największym wydatkiem, szczególnie kiedy podróżuje się z rodziną. Dużą grupę zgłoszonych stanowią również muzea i obiekty zabytkowe, restauracje, środki komunikacji, inne obiekty kultury jak np. teatry. Zgłoszenia są na tyle różnorodne, że łącznie stanowią kompletną ofertę na weekend. Można nie tylko zapewnić sobie tańszy nocleg, ale również skorzystać z oferty restauracji czy atrakcji turystycznych w danym mieście. Dla wielu z nas taki weekend, spędzony za „pół ceny” może być inspiracją do zorganizowania dłuższego pobytu w wybranym miejscu lecz w innym okresie.

 

Czy są regiony szczególnie aktywne jeśli chodzi o zgłoszenia firm do akcji, a może któreś z regionów wypadają gorzej?

Na prowadzenie zdecydowanie wysuwa się województwo małopolskie, pomorskie, dolnośląskie i mazowieckie. Nie możemy mówić o tym, że jakieś regiony wypadają gorzej, ponieważ z edycji na edycję widzimy wzrost w każdym z nich. Trudno też mierzyć jedną miarką wszystkie regiony i oczekiwać, że ze wszystkich będzie tak samo duża liczba zgłoszeń bo na pewno zależy to od wielu czynników związanych z różnorodnością i atrakcyjnością naszych regionów. Na pewno obserwujemy w tej akcji duże wsparcie ze strony regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych, które rekomendują akcję i zachęcają do udziału w niej partnerów ze swojego miasta, gminy czy województwa.

 

 

Z danych wynikało, że wielu uczestników zgłasza się do akcji po raz kolejny. Jakie mają obawy ci, którzy zastanawiają się by zgłosić się po raz pierwszy?

To, że nasi partnerzy wracają do udziału w kolejnych edycjach to na pewno duży sukces akcji i co raz większa jej rozpoznawalność w całej Polsce. Wielu naszych partnerów, którzy uczestniczą w akcji od kilku edycji podkreśla, że udział w niej ma wpisany w swojej strategii promocji na kolejne lata bo przemawia za tym zarówno aspekt ekonomiczny jak i wizerunkowy. Obawy zawsze się pojawiają, gdy robimy coś po raz pierwszy, zawsze mamy wątpliwości czy na pewno warto wejść w nowy projekt i to jest naturalne.  Myślę, że głównie obawy dotyczą kwestii ekonomicznych. Obniżka cen swoich usług i produktów o połowę ceny – to może brzmieć nieco nieprawdopodobnie, nawet przy odważnych technikach sprzedażowych. Obawy te mogą okazać się bezpodstawne! Z badań wykonywanych po każdej z edycji wśród partnerów akcji wynika, że większość z nich zauważa wzrost zainteresowania ich ofertą, w porównaniu do weekendów w analogicznym czasie. W związku z tym wpływy mogą okazać się takie same, a może nawet wyższe. Kolejną zaletą ekonomiczną dla przedsiębiorców jest to, że turyści, którzy są zadowoleni z pobytu w miejscach, które odwiedzili podczas „Weekendu za pół ceny”, mogą wrócić w to miejsce już za cenę regularną i polecać miejsce znajomym.

 

 

Co okazało się największą trudnością przy organizowaniu takiej akcji w skali kraju?

Na pewno trudne były początki akcji, trudne pierwsze edycje, pierwsze rozmowy z partnerami. Kiedy jeszcze akcja nie była znana na szeroką skalę w kraju, staraliśmy się przekonać jak największą liczbę przedsiębiorców, instytucji do tego, że warto wziąć udział. Nie wszyscy jednak wtedy dali się przekonać bo nie wiedzieli jakie będzie powodzenie tego przedsięwzięcia. Kolejne już edycje cieszyły się coraz większym zainteresowaniem zarówno partnerów akcji jak i samych turystów. Co oczywiście jest zachętą dla kolejnych partnerów, których zapraszamy do wzięcia udziału bo jesteśmy przekonani, że im więcej ich będzie tym akcja będzie jeszcze bardziej efektywna dla obu grup beneficjentów.

 

Jak wybrano datę przeprowadzenia akcji?

Z względu na to, że w akcji biorą udział różnorodne grupy partnerów, trudno jest wybrać  datę akcji idealną dla wszystkich polskich regionów oraz dla wszystkich oferentów. Naszą ambicją jednak jest wskazywanie możliwości i potencjału, jaki tkwi w poznawaniu naszego kraju, spędzania w nim czasu wolnego. Niemałym, pozytywnym zaskoczeniem jest dla nas rodząca się współpraca w miastach i regionach, które stawiają sobie za cel zachęcenie jak największej liczby zgłoszeń do akcji spośród branży ze swojej okolicy. Takich przykładów mamy wiele  a jednym z nich jest choćby komunikat, który promuje Informacja Turystyczna w Kętrzynie i zachęca branżę turystyczną i okołoturystyczną ze swojego miasta do wzięcia udziału w akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”, komunikując dwa hasła: „Kętrzyn za pół ceny” oraz „Tylko działając razem możemy osiągnąć sukces!”. Widzimy, że akcja integruje i jednoczy wszystkich uczestników i to nie tylko z sektora turystycznego.

 

Czy planowane są jakieś zmiany, modyfikacje, nowości?

Owszem, zmiany są planowane, szczególnie takie, które mają za cel rozwijać tę akcję i budować jej markę. Staramy się obserwować i analizować każdą edycję przedsięwzięcia pod kątem organizacyjnym i promocyjnym po to aby wyciągać wnioski na przyszłość. Planujemy wyjść z komunikatem również za granicę, głównie do krajów ościennych – pokazać, że w Polsce można spędzić weekend za pół ceny, a co za tym idzie – zobaczyć więcej. Przedsiębiorcy mogą się zgłaszać do V edycji do 26 sierpnia. Zgłoszenia można wysyłać za pomocą specjalnie przygotowanego formularza znajdującego się na stronie www.polskazobaczwiecej.pl.

 

Rozmawiał: Zbigniew Adamów-Bielkowicz

Polecamy

Polecamy także:

NIewypłacalność biura Millenium Travel International z Legnicy
Firma zgłosiła do Marszalka Województwa Dolnosląskiego swoją niewypłacalność. Około 300 klientów firmy przebywa na wakacjach w Bułgarii i Albanii. Ich...

Beczkowe piwo i tradycyjne stroje na pokładach Lufthansy
Załoga Lufthansy już niedługo będzie witać pasażerów na pokładach w tradycyjnych bawarskich strojach ludowych – w samą porę na Oktoberfest. Zgodnie z...

Nowe loty z Polski
Wizz Air, ogłosił zmianę siatki połączeń i plany optymalizacji działalności w Polsce. 30 marca 2019 roku zostanie zamknięta baza linii w Poznaniu, natomiast...

Lepsze wyniki LOT-u
W ciągu ostatnich 30 dni wskaźnik regularności połączeń LOT-u wyniósł aż 99,3 proc. W tym samym okresie wskaźnik punktualności osiągnął ok. 72 proc. W...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne