Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


 



TFG – 4 mln turystów i 67 mln zł

2018-08-24

Blisko 4 miliony Polaków wyjechało w pierwszym półroczu na wakacje z biurami podróży, to o ponad 14 procent więcej niż w analogicznym okresie 2017 roku.

euro 1353420 960 720

Rosnącą popularnością cieszyły się wycieczki ‘czarterowe’, które wykupiło 1,4 miliona turystów, to aż o 36 proc. więcej niż przed rokiem – wynika z najnowszego podsumowania Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego*. Najczęściej jednak Polacy decydowali się na wyjazdy krajowe i do państw ościennych; łącznie skorzystało z nich ponad 2 miliony turystów.

Najwięcej wycieczek zostało sprzedanych w okresie od kwietnia do czerwca oraz w styczniu. - Tegoroczny styczeń był rekordowy, jeżeli chodzi o wzrost liczby sprzedanych wycieczek; biura podróży odnotowały tu ponad 50 proc. dynamikę w stosunku do danych ze stycznia 2017 roku - mówi Małgorzata Ślepowrońska, członek zarządu Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, w ramach którego funkcjonuje TFG. – A to może oznaczać, że touroperatorom udało się zainteresować klientów ofertami ‘first minute’ – dodaje.

Łącznie biura podróży zawarły w pierwszym półroczu tego roku 1,3 miliona umów z klientami. Przy czym 45 proc. z nich dotyczyło wyjazdów na terenie Polski i krajów sąsiednich, 38 proc. wyjazdów do krajów europejskich i pozaeuropejskich z transportem lotniczym, czarterowym, a pozostałe blisko 17 proc. – również wyjazdów zagranicznych, ale bez transportu czarterami.

- Obserwujemy ostatnio interesujący nowy trend: biura podróży coraz częściej zawierają umowy obejmujące mniejszą liczbę osób  – mówi Renata Mentlewicz dyrektor Biura Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. - Dane pokazują spadek liczby klientów przypadających na jedną wycieczkę. A to potencjalnie może oznaczać, że biura podróży postanowiły zawalczyć również o młodych, podróżujących nie z rodziną, ale samodzielnie lub w gronie znajomych i zaczęły adresować do nich swoją ofertę - wyjaśnia.

Fundusz gromadzi środki na ten cel ze składek uiszczanych przez touroperatorów. Na koniec czerwca 2018 roku na koncie TFG znajdowało się 67 mln złotych na potencjalne wypłaty dla klientów na wypadek niewypłacalności biura podróży. Blisko 80 procent tej sumy pochodzi ze składek za zagraniczne wycieczki czarterowe.


Polecamy

Polecamy także:

Na majówkę do Turcji?
Już nie Grecja, ale Turcja jest najchętniej rezerwowanym kierunkiem na majówkowy weekend. Tylko do pierwszych dni marca Turcję zarezerwował niemal co czwarty...

Sebastian Drzewiecki wiceprezesem oraz dyrektorem zarządzającym Sabre Polska
Z początkiem kwietnia 2019 roku Sebastian Drzewiecki objął stanowisko wiceprezesa oraz dyrektora zarządzającego Sabre Polska w Krakowie. Jest to wynikiem strategii...

Ruszyły zgłoszenia do konkursu EDEN
Od 17. kwietnia obiekty i miejsca, które swoją ofertę opierają na turystyce medycznej, uzdrowiskowej lub SPA i Wellness mogą zgłaszać się do konkursu EDEN na...

CPK - start konsultacji branżowych
Spółka Centralny Port Komunikacyjny rozpoczęła proces uzgodnień strategicznych z partnerami branżowymi. Podczas inauguracyjnego spotkania, w którym wzięło...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności