Warszawa, wrzesień 2018 – Wyniki badań przeprowadzonych w ramach nowej kampanii Milki pod hasłem „Kieruj się delikatnością” potwierdziły, że przełom sierpnia i września, czyli moment powrotu z wakacji, to okres zwiększonej nerwowości i napięcia. Dochodzi w nim do największej w skali roku liczby wypadków drogowych. To wtedy też ludzie okazują sobie mniej życzliwości na drodze i w komunikacji miejskiej. Jak wynika
z raportu, w tym czasie co trzeci ankietowany nie ustępuje miejsca osobom starszym lub kobietom w ciąży. Co jednak ważne, Polacy zauważają w tym czasie zmianę swojego zachowania i w zdecydowanej większości pragną poprawy tej sytuacji. Pomoże im w tym Milka, dzięki której w komunikacji miejskiej i przy drogach wywieszone zostały plakaty
i animacje zachęcające do okazywania sobie życzliwości.
Wraz z końcem wakacji na drogach zaczyna robić się tłoczno. Wracają korki, utrudniony ruch po mieście, a tłumy w komunikacji miejskiej związane z powrotem do szkoły lub pracy sprawiają, że robimy się drażliwi i łatwej wyprowadzić nas z równowagi. Skupiamy się wtedy na swoich emocjach, niekoniecznie pamiętając o komforcie pozostałych członków ruchu
i współpasażerów.
W ramach kampanii Milki „Kieruj się delikatnością” zespół ekspertów z dziedziny psychologii Uniwersytetu SWPS wykonał analizę desk research polegającą na przeglądzie statystyk
na temat intensywności ruchu, liczby wypadków oraz zachowań uczestników ruchu drogowego
w okresie przełomu wakacji i nowego roku szkolnego. Eksperci Uniwersytetu SWPS przeprowadzili też badania ilościowe z udziałem mieszkańców w wieku 18-64 lata z 11 największych miast w Polsce. Ich wyniki wskazują, że przełom sierpnia i września
to dla Polaków okres zwiększonej nerwowości i napięcia, w którym dochodzi do większej liczby wypadków drogowych. W sierpniu jest ich blisko dwa razy więcej niż w lutym. Ludzie okazują sobie wtedy na drodze i w komunikacji miejskiej mniej życzliwości
i zauważają ogólne pogorszenie atmosfery podczas podróżowania do pracy czy szkoły. Dlaczego tak się dzieje...