Inwestycje PKP Intercity

2018-11-19

Tylko w 2018 roku spółka podpisała lub rozszerzyła umowy na zakup lub modernizację taboru, których łączna wartość to ponad 2,05 mld zł. Niemal 1,7 mld zł przewoźnik przeznaczy na komfortowe i nowoczesne wagony.

pkp city

PKP Intercity konsekwentnie realizuje największy program inwestycyjny w historii spółki. Program „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” zostanie wdrożony do 2023 r. a jego wartość to około 7 mld złotych. W 2018 r. spółka zrealizowała istotną cześć tego programu. Wartość podpisanych lub rozszerzonych w 2018 roku umów na zakup lub unowocześnianie taboru to ponad 2 mld złotych. W efekcie pasażerowie wkrótce będą mogli korzystać z jeszcze wygodniejszych pociągów.

Dzięki realizowanemu programowi inwestycyjnemu po jego zakończeniu w 2023 roku tabor PKP Intercity będzie w 80 proc. nowy lub zmodernizowany. Dodatkowo w 94 proc. pociągów pasażerowie skorzystają z klimatyzacji, a w co najmniej 77 proc. z nich także z bezprzewodowego internetu. W każdym pociągu przewidziana będzie również przestrzeń przystosowana dla osób poruszających się na wózkach oraz wydzielone miejsce na rowery, co dodatkowo ułatwi podróż pasażerom posiadającym specjalne potrzeby.

Tylko w ostatnich miesiącach spółka podpisała umowy na zakup 55 nowoczesnych wagonów z Fabryką Pojazdów Szynowych H. Cegielski w Poznaniu oraz z firmą NEWAG na zakup 20 nowych lokomotyw elektrycznych Griffin. Wartość tych kontraktów to odpowiednio 473,5 i 367 mln zł brutto. Lokomotywy będą rozwijać prędkość 160 km/h, co pozwoli efektywnie wykorzystywać zmodernizowane linie kolejowe. Będą to najnowocześniejsze tego typu pojazdy w Polsce. W ostatnich dniachspółka rozszerzyła trzy umowy na modernizację 163 wagonów podpisane z PESA Bydgoszcz. Przewoźnik zamówił dodatkowo modernizację kolejnych 82 pojazdów. Zupełną nowością na polskich torach będzie 60 wagonów typu COMBI, które zostaną dostarczone przez PESA Bydgoszcz. To pierwsze tego typu pojazdy w Polsce. Będą to wielofunkcyjne, przedziałowe wagony o podwyższonym standardzie, z wydzielonymi przedziałami rodzinnymi oraz przedziałem dla osób niepełnosprawnych, w tym poruszających się na wózku. W wagonach wydzielona będzie także przestrzeń, w której można bezpiecznie przewieźć rowery. Pasażerowie zobaczą w nich także niespotykane dotąd w polskich pociągach maszyny do sprzedaży napojów czy batonów.


Polecamy
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail