Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.

3 lata działania MSiT

2018-12-11

Ministerstwo sportu i Turystyki podsumowało ostatnie 3 lata działalności.

Msit1

W dziedzinie turystyki za najważniejsze osiągnięcia uznano nową ustawę Imprezach Turystycznych i Powiązanych Usługach Turystycznych. Nowe przepisy wprowadziły do polskiego prawa nowa unijna dyrektywę regulująca rynek usług turystycznych. Za jeden z najważniejszych aspektów ministerstwo uznało regulacje dotyczące sprzedaży usług łączonych, czyli tzw. pakietowania.

Kolejny punkt, który wylicza w swej prezentacji resort to: Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. Jak możemy przeczytać:  stanowi II filar zabezpieczenia finansowego na wypadek niewypłacalności biur podróży. Jego środki pochodzą ze składek odprowadzanych przez organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych od każdego uczestnika imprezy turystycznej lub powiązanej usługi turystycznej.”

TFG zebrał do tej pory 67,1 mln zł.

Akcja „Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny” – z ofert w jej ramach skorzystało w ostatnim roku 165 tys. turystów. Przez pięć lat trwania było ich w sumie ponad 544 tys.

Prognozowana liczba turystów, którzy odwiedzą nasz kraj w tym roku wynosi 18,7 mln. W podsumowaniu podkreślono duże wzrosty liczby turystów z Azji w tym z Chin.

Kolejnym, tym razem dopiero realizowanym przez ministerstwo działaniem jest projekt „Polskie Marki Turystyczne", który „został zainicjowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki i będzie realizowany we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną przy wsparciu regionalnych organizacji turystycznych oraz ekspertów zewnętrznych. Zakłada się, że efektem stymulowania współpracy w zakresie rozwoju turystyki na poziomie lokalnym będzie ukonstytuowanie tzw. regionów turystycznych – jednostek kompleksowo zarządzających rozwojem i promocją turystyki na wyznaczonym obszarze, powiązanych ze sobą funkcjonalnie (Destination Management Organisations)”


Polecamy

Polecamy także:

Konkurs EDEN rozstrzygnięty. Zwycięzcą jest…
Gołdap Mazurski Zdrój została zwycięzcą tegorocznego konkursu EDEN na „Najlepsze Europejskie Destynacje Turystyczne” w kategorii turystyka zdrowotna i wellness....

Wakacje Polaków według Mondial Assistance
W tym roku na letni urlop wybiera się 65 proc. Polaków. Połowa z nich zostanie w kraju, a druga połowa wyjedzie za granicę. W czołówce najpopularniejszych...

KLM pracuje nad samolotem przyszłości
Holenderskie Linie KLM i Politechnika w Delft rozpoczęły prace nad nowym, paliwooszczędnym modelem samolotu przyszłości. Model pokazowy zostanie zaprezentowany w...

Co trzeci Polak na urlopie za granicą nie ma ubezpieczenia
Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Przy planowaniu zagranicznych wyjazdów warto pomyśleć o odpowiednim zabezpieczeniu zdrowotnym i finansowym. Z raportu...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności