Polski start-up Hotailors na rynku USA

2019-01-18

Jeden dostawca, jedna faktura, jedno centrum wsparcia: polski start-up opracował rozwiązanie, które – wykorzystując sztuczną inteligencję – ułatwia firmom organizowanie podróży służbowych. Partnerami Hotailors już są EY, Amadeus oraz Google i Microsoft. Dzięki temu polska firma zaczyna rozwijać się bezpośrednio na rynku amerykańskim.

Hot sturt up

– Zapewniamy łatwość rozliczeń i kontroli, oszczędności i wsparcie agentów w czasie podróży oraz podczas jej planowania – wylicza najważniejsze korzyści Filip Błoch, prezes Hotailors.

Samo zorganizowanie podróży służbowej zajmuje kilkadziesiąt sekund. – Ale to tylko punkt wyjścia, ponieważ przede wszystkim na naszej platformie można zarezerwować loty i noclegi dla wszystkich pracowników, natomiast firma otrzymuje jedną zbiorczą fakturę. Oznacza to eliminację zbędnej biurokracji i zbierania pojedynczych dokumentów oraz łatwość rozliczania i ogromną oszczędność czasu również na tym etapie – tłumaczy Maciej Stopierzyński, dyrektor ds. technologii Hotailors.

Klienci Hotailors mogą też lepiej planować i dokładniej kontrolować podróże służbowe. Mogą w każdym momencie sprawdzić, ile wydaje na delegacje konkretny dział, albo ile kosztują podróże pracowników w danym projekcie. Dokładny sposób i zakres kontroli może zostać dopasowany do indywidualnych potrzeb i preferencji klienta.

Hotailors zapewnia też cały czas wsparcie agentów podróży dla pracowników. – Nazywamy to rozwiązaniem hybrydowym: połączenie sztucznej inteligencji oraz kontaktu z trzema tysiącami specjalistów na całym świecie – mówi Filip Błoch. System uczy się od użytkowników i coraz lepiej dopasowuje propozycje lotów i hoteli do preferencji pracowników oraz wytycznych ustalonych przez firmy, korzystające z rozwiązania Hotailors. Sztuczna inteligencja zbiera doświadczenia i potrafi sama rozwiązywać ponad 80 proc. problemów. – Wciąż są jednak nagłe zdarzenia, gdzie wsparcie prawdziwego agenta podróży jest niezbędne. My je zapewniamy podróżującym przez 24 godziny na dobę – zapewnia prezes start-upu.

To oznacza oszczędności czasu (do 90 proc.) oraz pieniędzy (nawet 30 proc.!) dla firm używających rozwiązaniaHotailors. To bardzo dużo, gdyż podróże służbowe to drugi największy koszt w firmach mających kontakty międzynarodowe.

Swoje rozwiązanieHotailors doskonali we współpracy ze światowymi potentatami. – Microsoft to nasz partner technologiczny. Google jest naszym pierwszym globalnym klientem – mówi Filip Błoch.

Następnym krokiem jest rynek amerykański. Dlatego do zespołu dołączył David Campbell. Były dyrektor sprzedaży w Kayak.com oraz dyrektor ds. rozwoju we Fly.com będzie pomagał Hotailors w docieraniu do nowych klientów w Stanach Zjednoczonych.

– Prowadzimy obiecujące rozmowy z firmami, które widzą, ile mogą zyskać, używając naszej platformy – tłumaczy Michał Szeksztełło, dyrektor ds. sprzedaży Hotailors. Zainteresowanie wyraziły m.in. Oracle, jeden z największych na świecie producentów oprogramowania, Lockton, wielka firma ubezpieczeniowa czy Pearson, zatrudniająca ponad 32 tys. osób firma z branży edukacyjnej.

Nowym klientem jest już Bizzabo, amerykańsko-izraelski start-up, który stworzył niezwykle popularne oprogramowanie do organizacji eventów. Na swój rozwój zdobył od inwestorów ponad 30 mln dolarów.

W ubiegłym roku Hotailors wzięło udział w prestiżowej konferencji TechCrunchDisrupt w San Francisco. 2019 r. to kolejne kroki w USA. Na przełomie stycznia i lutego polski start-up zaprezentuje się w Nowym Jorku, Miami i San Francisco podczas spotkań z partnerami i potencjalnymi klientami. W marcu weźmie udział w konferencji SXSW w Austin w Teksasie.

 


Aktualności
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail