Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


 



Napisz do Olafssona! Unity Line korzysta z chatbota do usprawnienia obsługi klienta

2019-01-30

Nawet najbardziej doświadczony podróżnik zawsze ma pytania do przewoźnika. Dlatego jedna z największych firm przewozów promowych działających na Bałtyku, postawiła na chatbota, który nie tylko informuje klientów, ale buduje  z nimi relacje.  

 UL chatbot

- Branża transportowa jest bardzo konkurencyjna. W staraniach o klientów firmy prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie ich do siebie. Dla nas liczy się profesjonalna obsługa klienta - zaznacza Maciej Grad, specjalista ds. marketingu Unity Line - Zdecydowaliśmy się na chatbota, bo to rozwiązanie, które oferuje klientom szybki sposób wyszukiwania potrzebnych informacji, a przy tym mniej stresujący, dzięki zebraniu wszystkich niezbędnych wiadomości w prostej konwersacji. - dodaje Grad.

Zamiast dzwonić na infolinię, klienci mogą natychmiast porozmawiać z chatbotem, aby otrzymać spersonalizowane porady, pasujące do ich preferencji, mające im pomóc       w podjęciu decyzji o podróży. Chatbot Unity Line nie tylko odpowiada na najczęściej zadawane pytania przez użytkowników o każdej porze. Zapewnia również szybkie przejście do różnych kategorii na stronie www przewoźnika, takich jak cennik, rozkład jazdy, propozycje wycieczek itp.

- Tworzenie tego rodzaju konwersacyjnych relacji z konsumentami wpływa na coś więcej niż tylko satysfakcję z usługi. Chatboty zapewniają pasażerom większą kontrolę nad podróżą, bo klient ma w jednym miejscu informacje na temat przejazdu, który go interesuje. I w każdej chwili może do nich wrócić - mówi Mariusz Pełechaty, Conversational Experience Director w KODA Bots, twórcy rozwiązania.

Klient, który rozmawia z chatbotem, może skorzystać także z opcji subskrypcji. Jeśli się na nią zdecyduje, otrzymuje pushletter z podziałem na preferencje - w zależności od tego czy podróżuje promem jako połączeniem tramwajowym, wycieczkowo czy grupowo. Dodatkową funkcją jest też możliwość zapisania się na specjalne alerty, które w razie potrzeby informują pasażerów o złych warunkach pogodowych i utrudnieniach, które mogą z nich wynikać.

Rozwiązanie wyposażono również w strefę agenta, pushletter dla partnerów Unity Line z całej Polski, sprzedających bilety na rejsy promami. Po zweryfikowaniu agenta za pomocą dwóch krótkich pytań, użytkownik staje się częścią specjalnej grupy, która otrzymuje regularne informacje, istotne do wykonywanego przez nich zajęcia. To znacznie szybszy i wygodniejszy sposób niż poczta czy nawet wiadomości e-mail.

Chatbot działa niecały miesiąc. Rozwiązanie wciąż podlega optymalizacji. Ale już stało się bardzo ważnym elementem zarówno w obsłudze klienta, jak i komunikacji marki      w mediach społecznościowych.


Aktualności

Polecamy także:

Na majówkę do Turcji?
Już nie Grecja, ale Turcja jest najchętniej rezerwowanym kierunkiem na majówkowy weekend. Tylko do pierwszych dni marca Turcję zarezerwował niemal co czwarty...

Sebastian Drzewiecki wiceprezesem oraz dyrektorem zarządzającym Sabre Polska
Z początkiem kwietnia 2019 roku Sebastian Drzewiecki objął stanowisko wiceprezesa oraz dyrektora zarządzającego Sabre Polska w Krakowie. Jest to wynikiem strategii...

Ruszyły zgłoszenia do konkursu EDEN
Od 17. kwietnia obiekty i miejsca, które swoją ofertę opierają na turystyce medycznej, uzdrowiskowej lub SPA i Wellness mogą zgłaszać się do konkursu EDEN na...

CPK - start konsultacji branżowych
Spółka Centralny Port Komunikacyjny rozpoczęła proces uzgodnień strategicznych z partnerami branżowymi. Podczas inauguracyjnego spotkania, w którym wzięło...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności