Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.
 



 



Jak skutecznie zaprezentować się na targach?

Udział w targach branżowych może być dobrą formą promocji firmy turystycznej pod warunkiem, że się ona do tego odpowiednio przygotuje. Podpowiadamy, jak zrobić to mądrze i o czym nie zapomnieć.

 rt 2019 01z 12

  Pomimo wszechobecnego marketingu internetowego, który ma bardzo precyzyjnie stargetowane zasięgi dotarcia, wiele firm, także z branży turystycznej, nie wyobraża sobie działalności bez nawiązywania bezpośrednich kontaktów biznesowych. Imprezy targowe wydają się być wydarzeniami do tego stworzonymi. Od lat trwają dyskusje, czy pokazywać się na nich, czy może darować sobie zamieszanie z nimi związane – i nieprzerwanie zdania są podzielone. Są firmy, które bywają właściwie na wszystkich imprezach targowych, ale są też takie, które nigdy tego nie robią z różnych powodów. Z badań wynika, że tylko w naszym kraju co roku odbywa się ponad 200 tego typu wydarzeń, w których bierze udział blisko 30 tys. wystawców i ponad 1,3 mln zwiedzających. Liczby te mówią same za siebie.

Czy warto się pokazywać

? Na to pytanie przede wszystkim musisz sam sobie odpowiedzieć. Powinieneś przede wszystkim mieć świadomość tego, co chcesz poprzez obecność na targach osiągnąć, a jeśli nie masz przekonania, że warto się zaprezentować z własnym stoiskiem, nie rób tego. Bywa, że firmy pojawiają się na takich imprezach wyłącznie jako goście lub wynajmują osoby, które dystrybuują ich ulotki. Niektórym to wystarcza. Ocena efektywności udziału w targach jest rzeczą niełatwą, dlatego istotne jest precyzyjne określenie celów, na których należy się skupić. Warto mieć świadomość, że nie wszystkie działania przekładają się bezpośrednio na wzrost sprzedaży produktów czy usług. Pewne decyzje zakupowe, szczególnie w branży turystycznej, podejmowane są ze sporym opóźnieniem, tak więc nie zawsze da się je powiązać z którymś z konkretnych działań marketingowych. Chociaż nie zawsze podczas targów dochodzi do podpisania kontraktów, to z pewnością pozwalają zorientować się, w jakim kierunku zmierza branża. Dzięki nim możesz być na bieżąco z obowiązującymi trendami, zdobyć fachową wiedzę podczas prelekcji, szkoleń czy paneli, a wreszcie przyjrzeć się działaniom konkurencji. Dobrze też pamiętać, że targi turystyczne odwiedzają osoby zainteresowane rynkiem, dlatego takie wydarzenia stanowią doskonałą okazję do spotkań z obecnymi klientami, budowania ich lojalności czy pokazania się tym, którzy mają szansę w przyszłości nimi zostać. W targach biorą udział również przedsiębiorcy działający...



Anna Jabłońska

Wydanie: 1/2019, TARGI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail