Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.
 



Ferie PKP Intercity

2019-03-04

Od 12 stycznia do 24 lutego 2019 r. PKP Intercity przewiozło aż 4,4 mln pasażerów. To o ponad 4 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

PKP ferie

Największą popularnością pociągi PKP Intercity cieszyły się 16 lutego, gdy z usług przewoźnika skorzystało niemal 144 tys. pasażerów. Dwa dni później w podróż z PKP Intercity ruszyło niewiele mniej, bo blisko 143 tys. osób. W związku z dużym zainteresowaniem koleją w okresie ferii, przewoźnik zdecydował o wzmocnieniu łącznie 544 pociągów aż o 799 wagonów. Najwięcej dodatkowych wagonów – aż po 49 – uruchomiono 27 stycznia i 10 lutego br., gdy zmieniały się turnusy dla poszczególnych województw. Ponadto uruchomiono 7 dodatkowych pociągów – głównie w relacji z i do Zakopanego.

Podobnie jak w zeszłoroczne ferie, Polacy najczęściej wybierali połączenia między Warszawą a Krakowem. Popularne były także podróże na trasach Warszawa – Trójmiasto, Warszawa – Wrocław i Białystok – Warszawa.

Sporym zainteresowaniem cieszyły się przejazdy grupowe – przewoźnik zrealizował 587 takich wniosków, co przełożyło się na niemal 20 tys. pasażerów podróżujących w grupach. W związku z tym PKP Intercity zdecydowało o uruchomieniu dwóch dodatkowych pociągów. Łącznie 75 informatorów mobilnych na 11 dworcach służyło podróżnym pomocą w czasie wyjazdów
i powrotów z ferii zimowych.


Aktualności

Polecamy także:

Wiosna w PKL - przeglądy i szusowanie
Polskie Koleje Linowe ruszają z zaplanowanymi wcześniej przeglądami technicznymi urządzeń kolei linowych i linowo - terenowych.  Prace rozpoczną się 24 marca na...

Rekordowy rok Lufthansa Group w Polsce
Lufthansa Group odnotowała znaczący wzrost liczby pasażerów przewożonych z i do Polski w 2018 roku. Lufthansa, Austrian Airlines, SWISS, Eurowings i Brussels...

Już działa chatbot „Port Lotniczy Wrocław”
Chatbot z powodzeniem przeszedł ostatnią fazę testów i od dzisiaj jest już dostępny dla wszystkich podróżnych. Wyszukuje połączenia lotnicze, wysyła...

Kampania DZT „German Summer Cities”
Niemcy znajdują się na pierwszym miejscu jako cel podróży kulturalnych oraz city breaków w Europie. To obrazuje, jak duże znaczenie mają te dwa segmenty dla...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne