2,2 mln gości w obiektach a&o

2019-03-13

Największa sieć hoteli niskobudżetowych w Europie podała wyniki za 2018r.: całkowita liczba noclegów wyniosła około 5 milionów, a obrót wzrósł o 15 proc.

STF 0185 3600x2400px

A&o Hotels and Hostels GmbH działa od 2000 r., kiedy to powstał pierwszy hostel w Berlinie ze 164 łóżkami. Dziś sieć dysponuje 26 tys. łóżek w 35 obiektach znajdujących się w 22 miastach i 7 krajach. Średnia wartość obłożenia obiektu wynosi 66 proc. Od 2017 r. właścicielem a&o jest amerykański inwestor TPG Real Estate. Jednak samym przedsiębiorstwem kieruje niezmiennie od 18 lat jego założyciel Oliver Winter. Tak podsumował on miniony rok: „Pięć milionów noclegów i obrót rzędu 152 milionów euro – to nawet więcej niż oczekiwaliśmy, a na dodatek poziom zadowolenia naszych klientów wzrósł o 2 proc. – to dla mnie bardzo dobra wiadomość “.

W 2018 r. portfolio firmy zwiększyło się o dwa nowe hostele w Pradze i Frankfurcie, nabyto obiekty na Węgrzech i w Hiszpanii, otwarto własną halę wystawową w Lipsku. Trwają przygotowania do otwarcia pierwszego a&o w Polsce na warszawskiej Woli (zacznie działalność pod koniec roku). 

Ekspansja w Europie

Otwarcie obiektów w Wenecji, Kopenhadze, Warszawie i Budapeszcie – to wyraźny sygnał europejskiej ekspansji firmy. Jej obiekty mają dogodne położenie, funkcjonalną aranżację, pokoje w kilku kategoriach, przystępne ceny, kombinację hotelu i hostelu pod jednym dachem. Ważnym atutem jest lokalizacja. Warto dodać, że a&o z sukcesem zmienia mało atrakcyjne obiekty w nowoczesne hotele – i to z zyskiem dla całej okolicy. Przykładem jest budynek dawnej fabryki, położony w południowej części Barcelony, który przez 10 lat stał opustoszały. Jesienią ubiegłego roku, a&o zakupiła go, aby otworzyć tu swój hotel na przełomie 2020/21 r. 

Kto nocuje

Wśród gości dominują tzw. backpackersi, grupy szkolne, młodzież, rodziny z dziećmi, turyści indywidualni i biznesowi, którzy nie wymagają standardu lux. W 2018 r. odnotowano 125 000 pobytów rodzinnych, 13 000 wycieczek szkolnych i 7000 grupowych. Marka a&o zyskuje w oczach klientów z powodu korzystnych cen (od 12 € za nocleg), dobrej lokalizacji w centralnych dzielnicach i wysokiego komfortu. Oliver Winter podkreśla: „Nasza oferta opiera się na dwóch założeniach: everyone can travel oraz best value for money”.

New look

Wspólnie z wiedeńskim biurem architektonicznym BMW, a&o rozwinęło architektoniczno-designerski system, który łączy w sobie dawne elementy rozpoznawalne dla marki z nowymi akcentami. Subtelne kolory pomieszczeń na bazie czerni i bieli są zestawione z żywymi kolorami wszystkich ruchomych elementów. Ta koncepcja ma przedstawiać a&o jako dojrzałą markę. Duży nacisk położono na rolę hotelowego lobby, które staje się przestrzenią rekreacyjną, miejscem spotkań i aktywności biznesowej. Wyposażone jest w nowoczesne meble, bibliotekę oraz strefę dla dzieci. Nowy system oznakowania oraz nowe logo umieszczane na hotelowych piętrach, w barze i recepcji stanowią część wprowadzonej koncepcji odświeżenia wizerunku. Wprowadzane są też zmiany w wystroju pokoi, m.in. zaprojektowano specjalnie na potrzeby a&o nowe łóżka piętrowe. Dodatkowo w hotelach znajdują się strefy relaksu, które wyposażone są w stoły do ping-ponga, piłkarzyki, minifootball oraz gry komputerowe.

Cyfrowa przyszłość

a&o posiada obecnie 2 Inhouse-e-Labs w Berlinie i Pristinie, gdzie prowadzone są prace nad przyszłościowymi rozwiązaniami, które mają uczynić podróżowanie jeszcze prostszym i przyjemniejszym. Mobilny check-in, mobilny klucz oraz wyszukiwanie głosowe należą obecnie do szeroko zakrojonych projektów.

opr. Alina Woźniak


Aktualności
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail