Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.

Zmiany na rynku turystyki krajowej online na przestrzeni 6 lat działania Travelist

2019-03-20

Niemal 600 tys. zrealizowanych podróży, miejsce na podium wśród trzech najpopularniejszych serwisów rezerwacyjnych w Polsce i obecność w rankingu 1000 najszybciej rozwijających się firm w Europie – z takim wynikiem Travelist, jeden z liderów polskiego rynku turystycznego, świętuje swoje 6. urodziny. Od 2013 r. firma inspiruje Polaków do podróży i pomaga hotelom w dotarciu do nowych klientów.
 
Od początku działania Travelist aktywność turystyczna Polaków znacznie się zwiększyła. 6 lat temu jedynie 53 proc. polskich rodzin pojechało na wakacje, w ubiegłym roku na urlop wybrało się zaś aż 70 proc. z nich. W strukturze wyjazdów turystycznych wciąż dominują podróże krajowe - wydatki na wycieczki po Polsce wzrosły o 48 proc. od 2014 r. i wynoszą prawie 25 mld zł. Szczególną popularnością cieszą się krótsze, kilkudniowe wyjazdy – wśród rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem Travelist 70 proc. to pobyty od 1 do 4 nocy.
 
Travelist zadebiutował w branży w 2013 roku jako alternatywa dla typowych portali rezerwacyjnych, wprowadzając na polski rynek turystyki online produkt, jakiego wcześniej nie było – elitarny klub dla zarejestrowanych użytkowników. Dzisiaj jest jednym z liderów na rynku turystycznych serwisów rezerwacyjnych w Polsce. Miesięcznie odnotowuje 12,5 tys. nowych rezerwacji, które generują prawie 17 mln zł obrotu. Na stałe współpracuje z bazą ponad 1000 polskich i zagranicznych hoteli, w tym tak popularnych sieci jak Mercure, Raddisson  czy Golden Tulip.
 
Serwis wyróżnił się na rynku, oferując możliwość zarezerwowania kompleksowych pakietów wypoczynkowych, zawierających nie tylko zakwaterowanie w hotelu, ale także wyżywienie, SPA czy dodatkowe atrakcje turystyczne. Tak skompletowana oferta była odpowiedzią na zmieniające się preferencje podróżujących, którzy, mając coraz silniejszą potrzebę odpoczynku i relaksu, preferują częstsze i krótsze wyjazdy, zwykle połączone z weekendem i w niedalekiej odległości od miejsca zamieszkania.
 
Serwis z założenia dedykowany jest osobom, które chciałyby skorzystać z oferty luksusowych hoteli w preferencyjnej cenie. Patrząc wstecz widać, że model biznesowy Travelist sprawdził się na rynku - tylko przez pierwszy rok działania serwis zdobył 600 tys. użytkowników. Dzisiaj jest ich ponad 5 milionów. Dzięki tak szerokiej bazie użytkowników Travelist pomaga również hotelom w dotarciu do klientów i generuje dodatkowy popyt, pozwalając na wysokie zapełnienie miejsc noclegowych, również poza sezonem. Serwis będąc bardziej efektywnym i mniej kosztownym narzędziem pozyskiwania klientów niż inne dostępne kanały, szczególnie wspiera w promocji początkujące hotele. Travelist jest też częścią międzynarodowej grupy Secret Escapes, będącej światowym liderem w obszarze turystyki online, która została wsparta między innymi środkami z funduszy Google Ventures. Od początku 2019 r. jako jedna z 22 polskich spółek figuruje zaś na liście tysiąca najszybciej rozwijających się firm w Europie, według prestiżowego rankingu Financial Times FT1000.
 
 
W ciągu 6 lat działania Travelist dynamicznie się rozwijał, co roku dołączało do nas około milion nowych użytkowników. Nasza strona odnotowuje każdego miesiąca niemal 4,4 mln odsłon, a pobyty w hotelach kupowane są średnio co 3 minuty. Cieszymy się że możemy inspirować Polaków oraz spełniać ich podróżnicze marzenia i jesteśmy wdzięczni za zaufanie, jakim nas obdarzają. – mówi Agata Prosińska, Director of Sales & Planning w Travelist. Ten sukces nie byłby możliwy bez naszych partnerów – właścicieli hoteli i pensjonatów, zarówno tych, które są z nami od samego początku istnienia Travelist jak i tych, które od niedawna korzystają z naszych usług  Współpracując z bazą ponad 1000 obiektów turystycznych, jesteśmy w stanie dostarczać naszym klientom najlepsze oferty, spełniające ich potrzeby i oczekiwania - dodaje.
 
Najważniejsze we współpracy z Travelist jest to, że serwis pomaga nam zwiększyć sprzedaż i obłożenie w momentach kluczowych dla hotelu. Serwis ma bardzo duże możliwości marketingowe oraz szerokie grono stałych klientów, co przekłada się na rezerwacje płynące do hotelu - mówi Przemysław Dembniak z hotelu Aubrecht Country SPA Resort. Współpracę z Travelist poleciłbym każdemu hotelowi, który chce zwiększyć sprzedaż i ceni sobie dobre relacje, które cechują partnerstwo z serwisem - dodaje.
 
 
Serwis jest obecnie w dynamicznej fazie rozwoju. Konsekwentnie poszerza ofertę o nowe hotele i obiekty turystyczne, ze szczególnym naciskiem na kategorię wyjazdów zagranicznych. Podążając za aktualnymi trendami w turystyce, według których przy wyborze miejsca na wyjazd główną motywację stanowi chęć zdobycia nowych doświadczeń, serwis chce też rozbudowywać ofertę dodatkowych atrakcji urozmaicających wypoczynek w hotelu. Celem rozwojowym Travelist jest również dążenie do jeszcze lepszej personalizacji oferowanych usług poprzez zindywidualizowane rekomendacje wyjazdowe dla członków klubu.


Komunikaty Branżowe

Polecamy także:

Konkurs EDEN rozstrzygnięty. Zwycięzcą jest…
Gołdap Mazurski Zdrój została zwycięzcą tegorocznego konkursu EDEN na „Najlepsze Europejskie Destynacje Turystyczne” w kategorii turystyka zdrowotna i wellness....

Wakacje Polaków według Mondial Assistance
W tym roku na letni urlop wybiera się 65 proc. Polaków. Połowa z nich zostanie w kraju, a druga połowa wyjedzie za granicę. W czołówce najpopularniejszych...

KLM pracuje nad samolotem przyszłości
Holenderskie Linie KLM i Politechnika w Delft rozpoczęły prace nad nowym, paliwooszczędnym modelem samolotu przyszłości. Model pokazowy zostanie zaprezentowany w...

Co trzeci Polak na urlopie za granicą nie ma ubezpieczenia
Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Przy planowaniu zagranicznych wyjazdów warto pomyśleć o odpowiednim zabezpieczeniu zdrowotnym i finansowym. Z raportu...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności