Wyniki finansowe Grupy Lavazza za 2018 rok

2019-04-08

Wyniki za rok 2018 uwidaczniają solidny i rentowny wzrost. Grupa kontynuuje realizację swojej strategii internacjonalizacji, a rynki zagraniczne generują obecnie 64 proc. jej przychodów.

Przychody: 1,87 mld EUR — wzrost o 9,3 proc. wobec 1,71 mld EUR w 2017 r. (wzrost organiczny = 6,6 proc.)
EBITDA: 197,3 mln EUR — wzrost o 6,2 proc. wobec 185,8 mln EUR w 2017 r., przy marży EBITDA na poziomie 10,6 proc. (zbliżonej do wartości z poprzedniego roku)
Skorygowany zysk EBITDA: 206,5 mln EUR — wzrost o 9 proc. wobec 189,5 mln EUR w 2017 r.
EBIT: 110,7 mln EUR — wzrost o 2,0 proc. wobec 108,5 mln EUR w 2017 r., przy marży EBIT na poziomie 5,9 proc. (zbliżonej do wartości z poprzedniego roku)
Zysk netto: 87,9 mln EUR — wzrost o 12,9 proc. wobec 77,9 mln EUR w 2017 r.
Sytuacja finansowa netto: 15,0 mln EUR wobec 503,0 mln EUR w 2017 r. z uwagi na przejęcia sfinalizowane w 2018 r. i znaczne wygenerowane środki pieniężne.

Turyn, 3 kwietnia 2019 r. — Zarząd Grupy Lavazza przeanalizował i zatwierdził projekty sprawozdań finansowych spółki i skonsolidowanych sprawozdań finansowych na dzień 31 grudnia 2018 r.; skonsolidowane sprawozdania finansowe po raz pierwszy zostały sporządzone zgodnie z międzynarodowymi standardami rachunkowości MSSF.
„Rok 2018 był rokiem solidnego wzrostu, który przejawiał się we wzroście rentowności operacyjnej, dalszym umacnianiu się naszej marki i silnej ekspansji zarówno we Włoszech, jak i na rynkach zagranicznych, zwłaszcza we Francji, Ameryce Północnej, Europie Wschodniej i Wielkiej Brytanii” — powiedział dyrektor generalny Grupy Lavazza Antonio Baravalle. „Kontynuowaliśmy inwestycje w zwiększanie innowacyjności naszej oferty, a dzięki przejęciu australijskiej spółki Blue Pod i segmentu napojów koncernu Mars Inc. w sektorze automatów sprzedających, wzmocniliśmy naszą bezpośrednią działalność operacyjną we wszystkich segmentach rynku kawy. Skonsolidowaliśmy rozwój naszej struktury nadzoru przez wdrożenie zaawansowanych systemów zarządzania ryzykiem i mianowanie Enrico Cavatorty, czołowego menedżera dogłębnie...


Komunikaty Branżowe
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail