Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


“Poznań za pół ceny” - podsumowanie

2019-05-07

Zakończyła się majówka, a wraz z nią kolejna akcja “Poznań za pół ceny”, która odbyła się w weekend 4-5 maja 2019. Różnorodny program przyciągnął do stolicy Wielkopolski tysiące mieszkańców i turystów.

 12PZPC 2019 9262

Poznań już od dwunastu lat proponuje swoje atrakcje ze specjalną zniżką 50%. W ofercie są noclegi, restauracje, muzea i oferta kulturalna, a także atrakcje związane z rekreacją oraz aktywnym wypoczynkiem i program turystyczny. - W tym roku można było skorzystać z ponad 140 ofert, a wyróżnikiem były nowości w każdej z kategorii, które świadczą o rozwoju poznańskiej turystyki - cieszy się Jan Mazurczak, prezes zarządu PLOT.

Hotele Park Inn by Radisson, Hampton by Hilton, Altus, ale także Hostel Pedros to niektórzy debiutanci w kategorii noclegowej. Poznań przeżywa rozkwit branży hotelowej we wszystkich segmentach, co jest widoczne także w programie “Poznania za pół ceny”.
Nietuzinkowe oferty można było znaleźć w sekcji gastronomicznej. Należały do nich choćby płatki śniadaniowe z całego świata podawane w jednym z lokali, bar z setkami gatunków whisky (nie tylko szkockiej czy irlandzkiej, ale także japońskiej), a także kuchnie z całego świata.
Turystyka kulturowa jest mocną stroną Poznania. Tym bardziej cieszy udział licznych takich instytucji jak Brama Poznania, Muzeum Narodowe z oddziałami, Wielkopolskiej Muzeum Niepodległości z oddziałami czy Muzeum Archeologiczne. Tu także pojawiły się nowe inicjatywy, jak Muzeum Historii Ubioru, Swarzędzkie Centrum Historii i Sztuki. W programie zadebiutowało także Muzeum Przyrodnicze Wielkopolskiego Parku Narodowego. Można było także skorzystać z oferty Teatru Nowego i Teatru Wielkiego, czyli poznańskiej opery.
Wyjątkowo różnorodnie prezentowała się oferta rekreacyjna. Parki i atrakcje wodne, parki linowe, tory łucznicze, kręgielnie, ścianki wspinaczkowe, tenis, treningi karate, a nawet symulator pasażerskiego Boeinga - to tylko krótki przegląd tej kategorii. Oczywiście nie mogło tu zabraknąć Nowego Zoo i Palmiarni Poznańskiej.

“Poznań za pół ceny” okazał się także zaproszeniem, by wybrać się w okolice Poznania - do Obornik, Murowanej Gośliny, Czerwonaka, Swarzędza, Czerwonaka, Kórnika, Śremu, Mosiny, Puszczykowa, Stęszewa, Dopiewa lub Tarnowa Podgórnego.
- W tym roku ponad 20 atrakcji znajdowało się w okolicach Poznania. W ubiegłym roku było ich tylko osiem. Oznacza to, że nasz potencjał turystyczny się rozwija, a także ma wymiar metropolitalny, który przekracza granice Poznania. Warto o tym pamiętać, szczególnie że turyści nie zwracają uwagi na granice administracyjne - mówi Wojciech Mania, koordynator “Poznania za pół ceny” z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

Program turystyczny oferował atrakcje nietypowe, za to bezpłatne lub w obniżonych cenach. Była to wycieczka śladami Państwowej Wystawy Krajowej, czyli kultowej w Poznaniu PeWuKi z 1929 roku, zorganizowane przez Międzynarodowe Targi Poznańskie. Można też było wybrać się na spacery pod tytułem “Dawna Kolegiata i jej następcy” i “Poznań w historii i legendzie”. Na chętnych czekały także rejsy po Warcie, Stadion Poznań, a także jeden z XIX-wiecznych fortów, co było zwiastunem Dni Twierdzy Poznań (24-25.08.2019), czyli kolejnego wydarzenia koordynowanego przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną.
- “Poznań za pół ceny” od dwunastu lat jest “oknem wystawowym” oferty turystycznej naszego miasta i okolic. W to okno zaglądają zarówno mieszkańcy, turyści, ale także tour-operatorzy, szukający nowych destynacji, które mogą wzbogacić ich oferty - tłumaczy Jan Mazurczak z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

W ciągu dwóch tygodni poprzedzających wydarzenie stronę internetową akcji odwiedziło około 50 tys. osób. Najczęściej poszukiwane informacje dotyczyły gastronomii (ponad 36 tys. sesji), rekreacji i czasu wolnego (ponad 25 tys. sesji) oraz oferty kulturalnej (blisko 16 tys. sesji). Na podstawie badań wcześniejszych edycji można szacować, że w “Poznaniu za pół ceny” wzięło udział ok. 35 tys. osób, które skorzystały z ok. 75 tys. usług.

 


Polecamy

Polecamy także:

Loty prawie jak na Księżyc
Z okazji zbliżającej się 50. rocznicy tego wydarzenia, KAYAK.pl przygotował listę miejsc, w których można podziwiać księżycowe krajobrazy (na naszej planecie)...

Polscy turyści coraz liczniejsi w Wilnie
Liczba polskich turystów odwiedzających Wilno w 2018 r. wzrosła o 12%, w stosunku do lat ubiegłych.   Niemal 100 tysięcy Polaków zawitało nad Wilię, by...

Chatbot doradzi w wyborze wakacji
Najpierw kilka pytań na Messengerze: Grecja, Chorwacja czy może inny kierunek? All inclusive czy tylko śniadania? Hotel z najwyższej półki czy może skromniej? I...

GUS o polskiej turystyce
Jak co roku Główny Urząd Statystyczny przedstawił dane dotyczące polskiej turystyki. Wynika z nich, że rok 2018 był dla turystyki bardzo udany. Zarówno sami...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności