Polubowne załatwianie sporu z konsumentem może wzmocnić wizerunek firmy. Przedsiębiorca, zgadzając się na pozasądowe rozwiązanie sporu, wzmacnia dobre imię swojej firmy. Dodatkowo unika długotrwałego i kosztownego procesu z konsumentem.
W umowie o udział w imprezie turystycznej przedsiębiorca musi zawrzeć informacje o dostępnych wewnętrznych procedurach rozpatrywania skarg oraz metodach pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Przedsiębiorca, który zobowiązał się albo ma obowiązek, na podstawie odrębnych przepisów, korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami, informuje konsumentów o podmiocie uprawnionym, który jest właściwy dla tego przedsiębiorcy. Mianowicie w umowie o udział w imprezie turystycznej przedsiębiorca musi zawrzeć informacje, m.in.: o dostępnych wewnętrznych procedurach rozpatrywania skarg oraz metodach pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, o których mowa w ustawie z 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. poz. 1823), oraz odpowiednio o podmiotach uprawnionych do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, którym podlega przedsiębiorca turystyczny, a także na temat platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR – Online Dispute Resolution – w sporach konsumenckich). Jeżeli przedsiębiorca nie zgadza się z roszczeniem konsumenta i odmawia uznania reklamacji, a konsument nie chce przenosić tego sporu na drogę sądową, może skorzystać z innych sposobów wyjścia z...