Targi EuroGastro rosną w siłę

2012-04-03

Kolejny sukces Międzynarodowych Targów Gastronomicznych

XVI Międzynarodowe Targi Gastronomiczne zgromadziły rekordową liczbę wystawców i zwiedzających. Do hali przy ul. Marsa 56c w dniach 21-23 marca 2012 roku zjechało się ponad 20 000 zwiedzających z branży HoReCa, którzy chcieli zapoznać się z najnowszą, kompleksową ofertą 281 wystawców. Część wystawców po raz pierwszy zdecydowała się wziąć udział w EuroGastro, inni wrócili na targi po kilkuletniej przerwie. Wielu z nich podkreślało, że impreza jest jedyną taką okazją do bezpośredniego kontaktu z klientem i zaprezentowania swojego asortymentu w pełnej krasie. Honorowy patronat nad targami EuroGastro 2012 objął Waldemar Pawlak, Wiceprezes Rady Ministrów i Minister Gospodarki.



Targi EuroGastro od szesnastu lat przyciągają czołowych graczy na rynku gastronomicznym, jako doskonałe narzędzie marketingowe, pozwalające na bezpośredni i wiarygodny kontakt z odbiorcami. Tradycją już stało się uczestnictwo Makro Cash & Carry Polska w Targach EuroGastro. Postrzegamy tę imprezę, jako jedno z najistotniejszych wydarzeń branży HoReCa. W tym roku dopisała nam dobra frekwencja. Cieszymy się z możliwości zaprezentowania naszych produktów i rozwiązań tak licznej grupie osób – mówi Magdalena Figurna, rzecznik prasowy Makro Cash & Carry Polska.

Na targach swoją ofertę prezentowali tradycyjnie dostawcy z czterech sektorów: wyposażenia zaplecza kuchennego, żywności i napojów dla gastronomii, kawowego oraz wyposażenia sal restauracyjnych i barów. Na stoiskach można było zapoznać się z bardzo zróżnicowanymi propozycjami. Wśród promowanych produktów pojawiły się zarówno wszelkiego rodzaju piece, zmywarki, kadzie do ważenia piwa, pralki dla gastronomii, jak również systemy informatyczne usprawniające pracę lokalu, ubiory robocze i wygodne obuwie, różnorodne okładki do kart dań, dodatki do kaw, drinków i deserów, opakowania cateringowe i wiele, wiele innych.

Targom towarzyszyły również widowiskowe pokazy i  konkursy z udziałem najlepszych kucharzy, cukierników i baristów, a także  interesujące wydarzenia merytoryczne, takie jak szkolenia czy seminaria.

 

Nowości i ciekawostki

Na stoiskach można było m.in. wypatrzeć skompresowane serwetki NAPKIN®, w postaci tabletek. Aby z tabletki powstała serwetka, należy skropić ją ciepłą lub zimną wodą.

Ogromnym zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się również kolorowe kielichy – slushy z wymyślnymi słomkami, służące do serwowania granity oraz nowoczesne urządzenia służące do jej przygotowania.

Kilku wystawców po raz pierwszy zaprezentowało swoje nowe rozwiązania tak szerokiej publice. Firma Hendi chwaliła się m.in. kociołkiem do zup „Hendi Save Energy”, który pozwala zredukować zużycie energii nawet o 30%.

Z kolei na stoisku RATIONAL, zaprezentowany został najnowszy sprzęt do termicznego przyrządzania potraw - SelfCookingCenter®. Urządzenia pozwalają na wydajne i szybkie przygotowanie posiłków, przy zachowaniu ich najwyższej jakości. Jako jedyne na rynku gastronomicznym, nie wymagają odkamieniaczy, ani uzdatniaczy wody. EuroGastro wyłoniły się na przestrzeni lat, jako jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży gastronomicznej. Jestem przekonany, że jest to odpowiednia impreza dla RATIONAL” – podkreśla Maciej Wroński, dyrektor zarządzający RATIONAL Sp. z o. o. „Jest to dla nas miejsce, w którym możemy spotkać się z klientami końcowymi, którzy szukają nowych rozwiązań technologicznych dla swojego biznesu. Możliwości naszych produktów są prezentowane w tzw. front cooking i w teatrze, gdzie klienci mogą zobaczyć cały proces przygotowywania posiłków. Doceniamy profesjonalizację imprezy ze strony organizatora, wyrażającą się m.in. w szerokim rozreklamowaniu targów, jak również w stworzeniu jeszcze dogodniejszych warunków dla wystawców.

Po raz pierwszy na targach EuroGastro swoją ofertę przedstawiły Indie, na stoisku Sharda Corporation, oferującym produkty ze stali nierdzewnej i akcesoria kuchenne. Do grona wystawców dołączyło również Mokate, z pokaźnym stoiskiem, na którym serwowało wyśmienite espresso i kawowy kawior własnego pomysłu.

 

Słodkie pokazy

Misterna rzeźba kobiety z białej czekolady, wymyślne ozdoby wielkanocne, degustacja słodkości, kurs przyrządzania deserów i wiele innych atrakcji dostarczyły zwiedzającym pokazy zorganizowane przez mistrzów cukiernictwa: Bożenę Sikoń, Tomasza Dekera i Pawła Mieszałę.

Pierwszego dnia targów, odbyła się widowiskowa prezentacja tworzenia pralin, trufli czekoladowych oraz dekoracji w stylu angielskim i konkurs degustacyjny dla zwiedzających. Czekoladowe pyszności serwował osobiście wybitny cukiernik Tomasz Deker.

Drugiego dnia targów w ramach pokazu „Bajkowe inspiracje czekoladowe” Bożena Sikoń, Tomasz Deker i Paweł Mieszała rzeźbili w czekoladzie, proponując widowni degustację pysznych, słodkich skrawków pozostałych po wycinaniu wzorów i wymyślnych kształtów. Praca cukierników wymagała cierpliwości i mistrzowskiej wręcz zręczności.

Ostatniego dnia targów odbył się krótki kurs, podczas  którego Tomasz Deker uczył zwiedzających, jak przygotować przysmaki wielkanocne i inne desery z użyciem czekolady. Tego dnia Bożena Sikoń prezentowała również nowoczesne techniki dekorowania tortów w stylu angielskim. Podczas pokazu tortownia.pl zaprezentowała między innymi możliwości wykorzystania plotera tnącego. Bożena...

Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail