Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


IGHP rusza z kampanią „Hotel bez plastiku”

2019-07-11

Zwiększenie świadomości hotelarzy na temat koniecznej redukcji plastiku w hotelach i zachęcenie do dzielenia się dobrymi praktykami jest celem kampanii „Hotel bez plastiku” zainicjowanej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego. Izba chce dotrzeć do hotelarzy ze wskazówkami, które pozwolą ograniczyć ilość odpadów plastikowych w obiektach hotelarskich i w ten sposób włączyć się w działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego.

Hotel bez plastiku banner

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego rozpoczęła w lipcu kampanię edukacyjną skierowaną do branży hotelarskiej w Polsce na temat sposobów redukcji plastiku w hotelach. – O szkodliwości plastiku i jego ogromnej ilości w środowisku mówi dzisiaj cały świat. Korzystając z pozycji największej organizacji samorządu w branży, chcemy zaapelować do hotelarzy o zmniejszenie ilości plastiku zużywanego w obiektach hotelowych. Jestem przekonany, że my, hotelarze, możemy zrobić wiele w tym zakresie, a wdrożenie nawet jednego rozwiązania wpłynie pozytywnie na nasze otoczenie – mówi Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP.

W ramach akcji „Hotel bez plastiku” IGHP przygotowała dla hotelarzy bezpłatny poradnik zawierający 30 praktycznych wskazówek. Ekologiczne porady dotyczące sposobów zamiany plastikowych przedmiotów na bardziej przyjazne środowisku można zastosować w wielu hotelowych obszarach, m.in. w pokojach, gastronomii, housekeepingu, strefie wellness i SPA, w recepcji i w lobby, a także w dziale marketingu.

Poradnik w wersji elektronicznej jest dostępny dla wszystkich hotelarzy na stronie internetowej Izby pod adresem https://www.ighp.pl/hotel-bez-plastiku-kampania-edukacyjna-ighp-dla-hotelarzy. Dodatkowo, akcja będzie wspierana działaniami komunikacyjnymi w kanałach IGHP w mediach społecznościowych – na Facebooku i na LinkedIn. Materiały dotyczące akcji zostaną wyróżnione hasztagiem #hotelbezplastiku.

- Niektóre hotele sieciowe mogą mieć już wypracowane standardy np. w zakresie eliminacji jednorazowych opakowań, plastikowych sztućców czy słomek. Z kolei rodzinne, niewielkie obiekty mogą realizować interesujący, autorski projekt ekologiczny. Dlatego zachęcamy wszystkich hotelarzy, również nienależących do IGHP, by dzielić się swoimi dobrymi praktykami i doświadczeniem. Warto uczyć się wzajemnie od siebie – dodaje Ireneusz Węgłowski.

Działania promujące społeczną odpowiedzialność biznesu są istotną kwestią dla IGHP. W kwietniu 2017 r. Izba podpisała zobowiązanie do przestrzegania, promowania i wdrażania wartości odpowiedzialnego oraz zrównoważonego rozwoju turystyki określonych w Globalnym Kodeksie Etyki w Turystyce. Jednym z ważniejszych wyzwań branży jest także przeciwdziałanie turystyce seksualnej. W tym celu IGHP zawarła porozumienie z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, na mocy którego promuje wśród swoich członków „Kodeks Postępowania na rzecz ochrony dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym w podróżach i turystyce” (The Code of Conduct).


Aktualności

Polecamy także:

Loty prawie jak na Księżyc
Z okazji zbliżającej się 50. rocznicy tego wydarzenia, KAYAK.pl przygotował listę miejsc, w których można podziwiać księżycowe krajobrazy (na naszej planecie)...

Polscy turyści coraz liczniejsi w Wilnie
Liczba polskich turystów odwiedzających Wilno w 2018 r. wzrosła o 12%, w stosunku do lat ubiegłych.   Niemal 100 tysięcy Polaków zawitało nad Wilię, by...

Chatbot doradzi w wyborze wakacji
Najpierw kilka pytań na Messengerze: Grecja, Chorwacja czy może inny kierunek? All inclusive czy tylko śniadania? Hotel z najwyższej półki czy może skromniej? I...

GUS o polskiej turystyce
Jak co roku Główny Urząd Statystyczny przedstawił dane dotyczące polskiej turystyki. Wynika z nich, że rok 2018 był dla turystyki bardzo udany. Zarówno sami...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności