Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.
 

 



Wyniki Grupy Orbis za pierwsze półrocze

2019-07-31

 Zmiana modelu biznesowego Spółki - koncentracja na portfelu nieruchomości i bardzo dobre wskaźniki operacyjne w regionie Europy Wschodniej (wzrost wskaźnika RevPAR o 5%), oraz Wzrost EBITDA do poziomu 218,8 mln zł (wzrost o 19,3%). Ponadto podpisanie 12 nowych umów franczyzy i umów o zarządzanie (prawie 1 600 nowych pokoi).

 Gilles

- Rok 2019 jest okresem o wyjątkowym znaczeniu dla Orbis S.A. Po przeprowadzeniu kompleksowych analiz Spółka zdecydowała się na podział przedsiębiorstwa na dwie linie biznesowe – tzw. „lekką” i „ciężką”, co jest naturalnym krokiem, obserwowanym w rozwoju międzynarodowych grup hotelarskich. Decyzja ta została podjęta z uwagi na szybki rozwój w strukturze hoteli Orbis tzw. „lekkich aktywów” czyli hoteli dołączanych poprzez zawieranie umów o zarządzanie i franczyzy (które stanowią już niemal 50% całej sieci) oraz na różnice pomiędzy modelem biznesowym Orbis i Accor (strategicznego partnera).   

Dzięki podziałowi na dwie linie biznesowe i zbyciu Accorowi części serwisowej, Orbis będzie w stanie wycenić tę część swojego przedsiębiorstwa, która jest prowadzona w oparciu o model „asset light” i skupić całą swoją uwagę na podstawowej działalności, tj. na „aktywach ciężkich”, będących w „DNA” Spółki. Po zakończeniu transakcji sprzedaży, Orbis posiadający 73 własne hotele, będzie gotowy rozpocząć okres dalszego rozwoju według nowego modelu działania. Zważywszy, że Accor ogłosił zamiar zbycia wszystkich należących do niego akcji w Spółce Orbis, jesteśmy przekonani, że nasi nowi akcjonariusze będą wspierali wypracowaną strategię rozwoju Spółki. Choć profil działalności naszej Spółki ulega przekształceniu, jej trzy najważniejsze filary pozostają niezmienne: osiągane wyniki (Performance), rozwój sieci hoteli (Portfolio) i nasi pracownicy (People).”– powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Orbis S.A.

Wyniki pierwszego półrocza 2019 potwierdzają skuteczność strategii Orbisu. Wskaźniki osiągane w całym regionie Europy Wschodniej utrzymywały się na wysokim poziomie. Głównym motorem wzrostu pozostawała średnia cena, która wzrosła w całej Grupie o +4,4%. Skonsolidowane przychody w pierwszym półroczu 2019 r. sięgnęły 666,1 mln zł, co stanowi wzrost o 4,8%. EBITDA Grupy Orbis wyniosła 218,8 mln zł, odnotowując wzrost o 19,3%.

Sieć hoteli Grupy nadal rośnie w szybkim tempie. W pierwszej połowie 2019 roku otwarto 3 nowe obiekty: Bachleda Luxury Hotel Kraków MGallery by Sofitel (64 pokoje); Mercure Sibiu Airport w Rumunii (85 pokoi) - oba działające na podstawie umów franczyzy. Trzecim nowym hotelem jest zarządzany - ibis Tallinn (190 pokoi), którym Spółka weszła na nowy rynek w Estonii. W tym samym czasie Orbis zawarł 12 nowych umów „asset light” obejmujących prawie 1 600 pokoi w hotelach, które zostaną otwarte w latach 2020-2022. Nowe umowy wzmocniły solidne plany dalszego rozwoju Orbisu, które przewidują 49 nowych hoteli (niemal 6 800 pokoi). W pierwszym półroczu 2019 r. rozpoczęła się także budowa nowego hotelu ibis Styles Szczecin (161 pokoi), który przyjmie pierwszych gości w przyszłym roku. W pierwszym półroczu br. Orbis prowadził modernizacje hoteli Mercure Budapest Buda i Mercure Budapest Korona oraz zakończył modernizacje hoteli Sofitel Warsaw Victoria i ibis & Novotel Poznań Center. Łączny koszt nakładów kapitałowych (capex) wyniósł 80,8 mln zł.

- Nasze otoczenie się zmienia, lecz Orbis pozostaje silnym regionalnym liderem i nadal wzmacnia swoje wyniki zarówno operacyjne, jak i finansowe. Po raz kolejny dzięki zaangażowaniu i profesjonalizmowi nasze zespoły udowodniły, że stanowią siłę napędową rozwoju grupy Orbis. Z optymizmem spoglądamy w przyszłość i potwierdzamy prognozę naszych wyników opublikowaną w czerwcu.- podsumował Gilles Clavie.

 

 

 


Aktualności

Polecamy także:

Mandoria - nowy park rozrywki pod Łodzią
Czy istnieje przepis na stworzenie parku rozrywki atrakcyjnego zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci? Powstająca tuż obok Łodzi Mandoria Miasto Przygód udowodni,...

Ośrodek Słotwiny Arena – rozpoczyna sezon narciarski
W Beskidzie Sądeckim aura sprzyja narciarzom, więc ośrodek rusza jako jeden z pierwszych w Polsce, armatki pracują pełną parą, a narciarze cieszą się pierwszymi...

Certyfikaty POT 2019 wręczone!
Po raz siedemnasty zostały przyznane Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej – najważniejsze nagrody w branży turystycznej. Polska Organizacja Turystyczna...

Travel Meetings Krakow Malopolska #TMKM2019
W dniach 3-5 grudnia br. w Krakowie odbędzie się Travel Meetings Krakow Malopolska #TMKM2019, wydarzenie skierowane jest do szerokiego grona branży turystycznej....

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności