Zawód kucharz – to się opłaca

2012-11-06

Ponad 80% Polaków uważa, że zawód kucharza cieszy się w naszym kraju uznaniem. Jednocześnie, co drugi z nas twierdzi, że aby zostać dobrym kucharzem, należy ukończyć profesjonalną szkołę lub kurs przygotowujący do zawodu. Instytut Badania Opinii Homo Homini na zlecenie MAKRO Cash & Carry zapytał Polaków, co sądzą o zawodzie kucharza. Opublikowany raport poprzedza finał IV edycji ogólnopolskiego konkursu dla uczniów szkół gastronomicznych i hotelarskich „Zgotuj sobie sukces”.

 

W zeszłorocznym badaniu opinii publicznej za atrakcyjny zawód kucharza uznało 73% respondentów. W tym roku, aż 83% Polaków wskazało tę profesję, jako cieszącą się uznaniem. Na pytanie, czy „zawód kucharza/kucharki cieszy się w Polsce uznaniem?” twierdzącej odpowiedzi udzieliło aż 86% najmłodszych respondentów (grupa wiekowa
18-24). To bardzo dobry wynik, bo organizowany przez MAKRO od 4 lat konkurs kulinarny „Zgotuj sobie sukces” jest adresowany właśnie do młodzieży. Każdego roku w Polsce organizowanych jest kilkadziesiąt konkursów dla profesjonalnych, czynnych zawodowo kucharzy. W skali kraju nasz konkurs jest jedynym skierowanym do młodych adeptów sztuki kulinarnej, w którym ocenia międzynarodowe jury z udziałem członków Światowego Stowarzyszenia Kucharzy – zauważa Grzegorz Kazubski, szef Centrum HoReCa w MAKRO.


Michał Sławik, laureat pierwszej nagrody w III edycji konkursu „Zgotuj sobie sukces” w 2011 roku potwierdza, że w ostatnim czasie bardzo wiele się zmieniło. – Zawód kucharza jest bardziej szanowany, gotowanie natomiast stało się sztuką, a nie tylko rzemiosłem. Zauważa też, że umocnienie wizerunku kucharza, jako zawodu szanowanego zawdzięczamy panującej modzie na gotowanie i wszechobecnym programom poświęconym tematyce kulinarnej. – Ludzie muszą patrzeć...


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail