Ecc o Travel – wzrosty sprzedaży

Rodzinne wyjazdy w okresie wakacyjnym nie wpływają na sprzedaż oferty zimowej. Liczba klientów, którzy zarezerwowali wyjazdy z Ecco Travel, już jest wyższa o 97 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. – Z egzotycznych ofert korzysta zupełnie inna grupa klientów niż z wyjazdów w czasie wakacji – wyjaśnia Aleksandra Olechnowicz, kierownik marketingu i PR Ecco Holiday.

 

  – Należą do nich osoby między 45. a 70. rokiem życia, preferujące aktywny wypoczynek, podróżujące zazwyczaj we dwoje, aktywne zawodowo. To nie są klienci last minute, którzy kupują to, co akurat dostępne jest na rynku. Klient „egzotyczny” planuje urlop z dużym wyprzedzeniem, przygotowuje się do niego, na etapie zakupu zazwyczaj wie, dokąd chce polecieć, analizuje podobne oferty dostępne na rynku, nie kieruje się wyłącznie ceną, ale świadczeniami na miejscu, programem wycieczki, opinią o organizatorze. Okres zimowych wyjazdów umownie rozpoczyna się 1 listopada, a kończy 31 marca. W tym czasie głównie realizowane są imprezy na dalekich egzotycznych kierunkach. Ale to także doby moment na zwiedzanie bliżej położonych miejsc, ponieważ nie ma upałów ani tłumów. Wśród zimowych ofert królują Chiny i Izrael, dalsze miejsca zajmują Wietnam, Tajlandia, Indie i Gruzja. Ale wzrosty dotyczą także wypoczynku na egzotycznych plażach na Malediwach, Sri Lance, w Tajlandii i Indiach. Najwięcej rezerwacji założonych zostało na wyloty w listopadzie oraz na okres świąteczno- noworoczny. – Na zimowe terminy zakładaliśmy wzrosty na poziomie ok. 30 proc. – mówi Katarzyna Turkiewicz, kierownik sprzedaży Ecco Holiday. – Takie szacunki przyjęliśmy na podstawie ubiegłorocznych wyników, wcześnie rozpoczętej przedsprzedaży oraz zaplanowanych akcji promocyjnych. Na ten moment sprzedaż zimy w porównaniu z ubiegłym rokiem jest już większa o 97 proc. Czemu przypisujemy ten sukces? Dobremu produktowi, atrakcyjnym cenom, naszej elastyczności w podejściu do klienta, ale też agenta. Od sierpnia zmieniliśmy warunki współpracy z siecią sprzedaży i już widzimy pierwsze tego efekty. Zmiany w umowie agencyjnej dotyczą naliczania prowizji bez wyłączenia opłat lotniskowych, urealnienia celów sprzedażowych, zwiększenia wynagrodzenia na najniższym progu oraz rezygnację z opłaty za przystąpienie do umowy. 


Wydanie: 8/2019, AKTUALNOŚCI

To też może Cię zainteresować





W najnowszym wydaniu
 





  
Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail