Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


Chatbot „Port Lotniczy Wrocław” w finale prestiżowego konkursu

Dobry Wzór to konkurs organizowany przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Służący podróżnym chatbot wrocławskiego lotniska znalazł się w elitarnym gronie finalistów tegorocznej edycji. Eksperci docenili innowacyjność, funkcjonalność i przyjazność tego rozwiązania.

 

  Dobry Wzór istnieje od 1993 r. i jest pierwszą w Polsce nagrodą za najlepiej zaprojektowane produkty i usługi. Są oceniane na podstawie kryteriów wizualnych, użytkowych i ekonomicznych, a także innowacyjności, oryginalności i komfortu użytkowania. Chatbot „Port Lotniczy Wrocław”, uruchomiony na początku tego roku, znalazł się w elitarnym gronie finalistów. Co o tym zdecydowało? – Eksperci konkursu Dobry Wzór 2019 IWP docenili pomysł wykorzystania sztucznej inteligencji do rozwiązywania problemów podróżujących. Chatbot to doskonała koncepcja „przyjaciela podróży”, który udzieli wielu informacji i zmniejszy stres związany z wyjazdem. Ma przyjazną grafikę i przydatne funkcjonalności. Brawa dla wrocławskiego lotniska za innowacyjny pomysł! – mówi Katarzyna Rzehak, dyrektor konkursu Dobry Wzór. Jak działa chatbot „Port Lotniczy Wrocław”? Jest przygotowany do odgrywania kilku ról, w tym wirtualnego asystenta pasażera i przewodnika po lotnisku. Wszystkie informacje, podpowiedzi i wskazówki są aktualizowane w czasie rzeczywistym i oczywiście dostępne przez urządzenia mobilne. W sumie chatbot odpowiada aż na kilkaset najczęściej zadawanych przez pasażerów pytań. Ułatwia też zaplanowanie podróży, ponieważ udostępnia wyszukiwarkę połączeń zintegrowaną z popularnym Skyscannerem. Do korzystania z chatbota wystarczy mieć na telefonie aplikację Messenger (wpisujemy: „Port Lotniczy Wrocław”). Chatbot, wraz z innymi finalistami konkursu, zostanie zaprezentowany na wystawie „Dobry Wzór 2019”, ocenionej przez środowisko projektantów i przedsiębiorców jako najlepsza wystawa designu w Polsce. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w październiku. Port Lotniczy Wrocław jest pierwszym lotniskiem w Polsce korzystającym z chatbota. Takie rozwiązanie do tej pory wprowadziły tylko nieliczne lotniska w Europie


Wydanie: 8/2019, AKTUALNOŚCI

Polecamy także:

Więcej turystów w Czechach
W trzecim kwartale 2019 roku w obiektach zbiorowego zakwaterowania w Czechach zatrzymało się 4,5 miliona krajowych i 3,3 miliona zagranicznych turystów. Łabska...

Turystyka zmieni ministerstwo
 Zmiany w rządzie dotyczą również turystyki, która zmieni resort. Z ministerstwa sportu i turystyki (które zmieni nazwę na ministerstwo sportu), przejdzie do...

Ponad 3 miliony pasażerów na wrocławskim lotnisku
Na progu sezonu jesienno-zimowego ruch w Porcie Lotniczym Wrocław pozostaje na wysokim poziomie. Można już prognozować, że w tym roku lotnisko ponownie pobije swój...

GDS - Globalne Systemy Dystrybucji - dodatek do Rynku Turystycznego
Dodatek do Rynku Turystycznego traktujący o technologiach w turystyce.   Jak co roku oddajemy w ręce naszych czytelników specjalny dodatek dotyczący najnowszych...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności