Tegoroczna edycja międzynarodowych tragów Wine Expo Poland przywitała ponad 80 wystawców z 14 krajów Europy i Afryki Południowej, którzy prezentowali swoje sztandarowe wina i nowości niedostępne jeszcze w ogólnej sprzedaży.
Podczas dwóch dni Wine Expo Poland producenci, importerzy i dystrybutorzy nawiązywali i rozwijali relacje biznesowe. Kilkuset gości uczestniczyło w seminariach, winnych degustacjach poznając historie, nowe smaki, rozwijając swoją wiedzę. Na szczególną uwagę zasługują producenci z Polski, którzy w konkursie Wine Expo Poland Awards zdobyli pięć medali zyskując uznanie zarówno profesjonalistów, jak i konsumentów.
Na targach po raz pierwszy goście mogli spróbować Ice Wine z Rumunii, niezwykłego Amarone, nieznanych (na polskim rynku) win serbskich, czy dokonywać wyboru spośród win francuskich z Doliny Loary.
Seminaria, degustacie, edukacja
Od początku organizatorzy traktują edukację polskich konsumentów jako swoją misję. Dlatego Wine Expo Poland to seminaria, liczne degustacje.
– Przyświeca nam idea, aby można było tu spotkać wina dostępne na większości rynków europejskich i edukować polskich konsumentów. Polacy są ciekawi win premium. Często mają dylemat, ile zapłacić za wino, jakie wybrać? Dlatego uczymy ich, jak wybierać te, dobrej jakości – mówi Dario Squarzanti, dyrektor generalny Wine Expo Poland. – Chcemy, aby równolegle rósł rynek i świadomość konsumentów.
Podczas tegorocznej edycji targów goście uczestniczyli w kilkunastu seminariach poświęconych winom z różnych stron świata.
Kiedy o winie legalnie?
Znawcy wina potrafią wskazać co kryje się pod tym terminem. Czy jednak...