Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


Turyści Neckermanna wrócili do kraju

I co ważne, pomimo kłopotów dokończyli wypoczynek.

 rt 2019 10a 01

  W momencie ogłoszenia niewypłacalności przez biuro Neckermann Polska poza granicami przebywało ok. 3,6 tys. osób. Marszałek województwa natychmiast uruchomił gwarancję ubezpieczeniową. Najważniejszym wyzwaniem było zabezpieczenie w wielu miejscach nieopłaconych hoteli, co pozwoliło turystom spokojnie kontynuować wypoczynek. Poza krajem pozostało jeszcze ponad 20 osób. Najwięcej turystów Neckermanna Polska wybrało Grecję (ponad 800 osób), Turcję (ponad 400), a także Hiszpanię, Maroko oraz Egipt. Część osób przebywała w egzotycznych miejscach, jak Kuba, Indie, Mauritius, Katar czy Bali. W kolejnych dniach do kraju wróci ostatnia grupa ponad 20 turystów. Przebywają oni w Indiach, Grecji, Chorwacji, Hiszpanii, Bułgarii, Katarze, na Teneryfie i Kubie. Najczęstszym problemem klientów Neckermanna Polska był brak opłaty za pobyt w hotelu, przez co kilkukrotnie dochodziło do nieprzyjemnych incydentów, jak zablokowanie dostępu do pokoju, zatrzymanie paszportów czy wezwanie policji. Kilkukrotnie zaszła też konieczność interwencji służb dyplomatycznych. Nowe przepisy gwarantują turystom nie tylko powrót do kraju, ale także dokończenie pobytu zgodnie z umową. Jak opowiadała Izabela Stelmańska, dyrektor departamentu kultury, promocji i turystyki urzędu marszałkowskiego, nastawienie hotelarzy zmieniało się, gdy dowiadywali się, że za przebywających u nich polskich klientów Neckermanna otrzymają należne pieniądze, a zwłaszcza po dotarciu pierwszych przelewów. Pod tym względem klienci polskiej spółki córki Thomasa Cooka byli w lepszej sytuacji niż np. niemieckiej. W tym ostatnim wypadku również polscy turyści, którzy nabyli imprezy w Niemczech, nie mogli liczyć na pomoc i dokończenie wypoczynku. Tak samo jest w wypadku tych klientów, którzy nie zdążyli pojechać na wykupione imprezy. Dzięki wysokiej gwarancji Neckermanna wszystko wskazuje na to, że nie będzie nawet potrzeby sięgania do Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Poza kwotą 1,5 mln zł wydaną na dokończenie pobytów i powroty turystów ubezpieczyciel przeznaczył na zaspokojenie roszczeń około 3,5 mln zł. 


Wydanie: 10/2019, AKTUALNOŚCI

Polecamy także:

Zwycięzcy XIII konkursu na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej
Podczas Targów World Travel Show PTAK w Nadarzynie Polska Organizacja Turystyczna rozdała nagrody w XIII edycji konkursu na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w...

Hotelarskie Perły Rynku Turystycznego
Coroczny dodatek do Rynku Turystycznego, traktujący o hotelach.   Kolejny raz oddajemy w ręce naszych czytelników dodatek przygotowany wraz z redakcją miesięcznika...

Najnowszy numer Rynku Turystycznego
W najnowszym numerze Rynku Turystycznego publikujemy między innymi:   Koniec najstarszego biura podróży Upadek koncernu Thomas Cook, choć był do przewidzenia w...

Programowe wsparcie przemysłu spotkań
21 października w Katowicach podczas Gali Ambasadorów Kongresów Polskich Polskie Linie Lotnicze LOT oraz Polska Organizacja Turystyczna ogłosiły powstanie...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności