Rekordowym wynikiem 117 tysięcy gości zakończyła się jesienna edycja festiwalu Restaurant Week. Towarzysząca mu ogólnopolska kampania społeczna #KochajJedzenie #SzanujJedzenie, realizowana we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności, dotarła do 7,9 mln odbiorców.
Według szacunków organizatorów, dzięki systemowi wcześniejszego wyboru menu online, goście Restaurant Week zapobiegli podczas obu tegorocznych edycji zmarnowaniu co najmniej 25 ton jedzenia - festiwalowe restauracje znając wcześniej liczbę gości i wybrane przez nich menu, mogły ograniczyć marnowanie jedzenia do minimum.
117 TYS. GOŚCI NA RESTAURANT WEEK
117 tysięcy gości, 384 restauracje z 15 regionów, 349 tys. wydanych dań - to bilans jesiennej edycji Restaurant Week. Po raz pierwszy w pięcioletniej historii festiwalu, liczba gości przekroczyła liczbę stu tysięcy, natomiast obie tegoroczne edycje wydarzenia zgromadziły w sumie aż 210 tysięcy gości, co czyni go największym festiwalem kulinarnym w Polsce i drugim co do wielkości na świecie. Zarówno festiwal jak i towarzysząca mu ogólnopolska kampania społeczna wspierająca niemarnowanie żywności #KochajJedzenie #SzanujJedzenie, zakończyły się sukcesem przekraczającym najśmielsze oczekiwania organizatorów. Festiwalowi od początku towarzyszy idea zero-waste, gdyż sam mechanizm rezerwacji na Restaurant Week wpisuje się w tę filozofię. Dzięki wcześniejszemu wyborowi menu uczestniczący w festiwalu goście aktywnie ograniczają niemarnowania żywności. Restauracje znając wcześniej liczbę gości i ich menu, kupują dokładnie tyle składników, ile potrzeba, ograniczając marnowanie do minimum. Według szacunków organizatorów, dzięki systemowi wcześniejszego wyboru menu online, goście Restaurant Week zapobiegli w tym roku zmarnowaniu co najmniej 25 ton jedzenia.
- Zainspirowani przez Massimo Botturę, najsłynniejszego szefa kuchni na świecie, przez cały 2019 rok w ramach kampanii #SzanujJedzenie #KochajJedzenie, działaliśmy na rzecz podnoszenia w Polsce świadomości skali marnowanej...